Zoeken Vraag het forum

Spanningsbuikpijn & feestjes.

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Roan T

Hallo,

Dit is de 1ste keer dat ik zoiets als dokter.nl gebruik om zelf een vraag te stellen.

Ik hoop dat ik alles een beetje duidelijk kan uitleggen.

Afgelopen anderhalf jaar heb ik vaak wat “mindere” momenten (vrienden die beter tegen grote hoeveel drank kunnen en mij “dwingen” om toch te blijven drinken omdat het moet vanwege een spelletje, wat lijde tot veel kotsende momenten. Op dit moment ben ik niet meer zo beïnvloedbaar en spreek ik niet zovaak meer met die vrienden af die spelletjes belangrijker vinden dan hoe het met mij gaat.) met alcohol en drugs gehad. Hierdoor heb ik de laatste tijd als ik een feestje heb of uitga spanning waardoor ik bij mezelf buikpijn creëer. Dit is vaak al een aantal dagen (5 ongeveer) van te voren aanwezig. Hierdoor kan ik geen drank (bier of sterkere drank) meer drinken zonder dat ik het lekker vind en waar ik na 1 biertje al bijna de neiging heb dat ik over mijn nek ga. (Hiervoor was daar dus geen sprak van) Zelf zit ik mezelf hiermee in de weg en word ik hierdoor soms negatief van. Ik vind het weekend (en nu de zomervakantie) altijd een erg leuke tijd met alle feestjes en uitgaan, het is toch voor mij de leuke uitjes die nu niet meer hetzelfde zijn. Mijn probleem is dus dat ik mezelf spanning geef dat het fout kan gaan, iemand tips met betrekking tot dit onderwerp of een oplossing?

Nog eventjes die vrienden waarover ik het had weten er wel vanaf hoe ik er over denk en hebben zichzelf wel veranderd in het aspect van het “dwingen”, toch blijft de spanningen aanhouden dat het weer fout kan gaan.

in iedergeval bedankt dat je het hebt gelezen, het schrijven hiervan is al een pak van mijn hart geweest.

Alle tips en oplossingen zijn welkom!

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Je hebt blijkbaar en vorm van een angststoornis opgelopen. Ik zou je willen aanraden, om hiermee naar de huisarts te gaan en een verwijzing te vragen voor een psycholoog

Reageren
Reageer op: Spanningsbuikpijn & feestjes.
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.