- Stephanh24 januari 2018 om 17:45
Hallo allemaal ,
Met alcohol ervaringen kom ik tot een bepaald punt waarvan ik zin in cocaïne krijg en het uiteindelijk ook ga gebruiken. De meesten mensen uhebben dat probleem heb ik verder gelezen op andere forums, maar het gaan gebruiken wil ik vermijden wat me tot nu toe 2 weken lukt en de 3e week gebeurd het weer door alcohol.
Hoe is dat af te leren , doktor gesprek of iets in die richting ? Al met al heb er in nuchtere toestand totaal geen last van .
Mvg stephan
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
24 januari 2018 om 18:03Praat er met je huisarts over
ReagerenCatootje26 januari 2018 om 21:27Alcohol haalt remmingen weg, verstoort je bloedsuikerspiegel en zorgt voor tekorten aan allerlei vitaminen en mineralen. Tekorten aan allerlei voedingsstoffen kan verslavingsgevoeliger maken. Drugs zorgen ook voor tekorten aan allerlei voedingsstoffen.
Reageren
Beste is om te zorgen voor volwaardige voeding en de snelle suikers, zoals van alcohol te vermijden. Verder wat extra stofjes nemen, zoals magnesium, zink, vitamine B, omega 3. Dat zorgt er voor dat je beter in je vel zit. Beter ook gelegenheden mijden waar overmatig alcoholgebruik en drugs normaal gevonden worden.
En iets doen aan de oorzaken waardoor je die neigingen hebt. Verdovende middelen zorgen voor een opvulling van een leegte in jezelf. Beter dus zorgen dat je een doel hebt in je leven, dat je je emoties ook niet verdooft maar je er ook niet door laat overspoelen. En hulp zoeken lijkt me niet verkeerd, voordat een en ander uit de hand loopt.