Zoeken Vraag het forum

copd gold 4

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • MB

hallo mede forum gebruikers

mijn moeder 55 jaar heeft al een aantal jaren c.o.p.d en nu sinds 2 jaar 24 uur zuurstof de laatste maanden gaat het erg slecht met haar minder eet lust en dus ook gewichts afname..
    gaat van de ene kuur naar de andere kuur.

de afgelopen 3 dagen deed ze ook veel bibberen e.d en liet ook een aantal dingen vallen,
    hoort dit allemaal bij de laatse fase (gold 4) zelf heeft ze dus dagen dat ze niet meer wilt, en kan het soms ook niet allemaal op een rijtje meer zetten.

iemand een idee of het snel voor haar afgelopen is??

gr. MB

37 reacties
    Reageren
    MB

niemand een idee hoeland die laatse fase meestal duurd????????

Reageren
    Ria

[b]MB schrijft:[/b]
    [quote]niemand een idee hoeland die laatse fase meestal duurd????????[/quote]

Mijn man heeft ook bijna twee jaar zuurstof ook 24 uur,hij hoest ook erg veel en dan trild hij met handen en benen,valt regel matig,weet iemand waar dat van komt,hij voelt niet dat hij valt maar hij bezeerd ze eigen wel,graag reactie.

Reageren
    brenda

ik denk dat de duur van laatste fase moeilijk te voorspellen is, het hangt waarschijnlijk van een aantal factoren af, o.a. hoe houdt het hart zich.
    Ook als er weinig voedsel binnenkomt verzwak je sneller.
    ik neem aan, dat jullie intensief contact hebben met de huisarts, vraag om zo goed mogelijke begeleiding.
    wens jullie veel sterkte, Brenda

Reageren
    MB

zie 1e vraag stelling.

Mijn moeder is overleden.

Reageren
    Marc

Dat is vreselijk.

Gecondoleerd met het verlies van je moeder.

Reageren
    brenda A

gecondoleerd en veel sterkte!
    Brenda

Reageren
    flodur

Sinds een paar jaar heb ik copd gold 4, op het moment ben ik bezig met de aanvraag van een canta gesloten buitenwagen, de uitslag zou positief zijn, mits ik geen copd gold 4 heb.
    Heeft iemand hier ervaring mee?

Reageren
    Kenny

Ik wil u graag verder helpen, maar een aantal zaken is mij onduidelijk.

Ik lees mits u geen COPD gold 4 heeft. Bedoelt u niet mits u wel COPD gold 4 heeft? Dus dat als u COPD gold 4 heeft, u dan niet in aanmerkingen komt voor een gesloten buitenwagen?

Is dit een richtlijn? Van welke instantie?

Wie heeft u deze informatie gegeven en waar is deze informatie te vinden?

Reageren
    flodur

Ja precies, zo zit het, als ik copd gold 4 heb, geen canta krijg.
    Volgens de indicatiesteller van het WMO, bij het CIZ in Amsterdam, voldoe ik niet aan de cbr-regels.(?)

Reageren
    Jim

En over welke regels van het CBR spreekt u nu?

Reageren
    Meerte

Lees de folder ‘Met een handicap veilig achter het stuur’ http://www.cbr.nl/brochure.pp?id=33

En als u het niet eens ben met een beslissing van de medisch adviseur van het CBR, kunt u binnen vier weken het CBR verzoeken één of meer artsen aan te wijzen voor een (her-)keuring. U moet die herkeuring zelf betalen.

Richt uw schriftelijke verzoek aan:
    CBR
    Afdeling Herkeuringen
    Postbus 3014
    2280 GA RIJSWIJK

Voeg een kopie van de brief bij waarin u bent ge-informeerd over uw geschiktheid.

Reageren
    Martin van Dam

k breng graag nogmaals de Spirovitalisatie onder uw aandacht als veelbelovende complementaire therapie bij copd.

Reageren
    colinda

Mijn moeder heeft het percies hetzelfde zojuist weer opgenomen in het zkh ik weet ook niet hoelang het duurt

Reageren
    Yannick

Wat is er met jouw moede aan de hand Colinda?

Reageren
Reageer op: copd gold 4
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Schurft of eczeem: wat is het verschil?

4 min leestijd

Schurft: oorzaak en behandeling

4 min leestijd

Schaamluis: oorzaak, symptomen en behandeling

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.