Zoeken Vraag het forum

pijn aan de ribben

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • tiger

ik ben een jonge vrouw van 20 jaar en weeg een tikkeltje te zwaar na mijn zwangerschap
    nu 8 maanden laten heb ik last gekregen van steken in mijn ribbenkast de andere kant dan mijn hart.
    ik durf niet naar de dokter te gaan.
    ik heb eerder een hart filmpje laten maken waar uit bleek dat ik een stoornis had en op lateren leeftijd mediscijne moest slikken bij dat hart filmpje was ik 14 jaar.
    ik weet niet wat ik moet doen en waar de pijn vandaan komt?

4 reacties
    Reageren
    Marloes

Pijn aan je ribben kan verschillende oorzaken hebben. ben je bijvoorbeeld gevallen, of heb je je hard gestoten, of is je houding misschien veranderd waardoor je linkerkant was over belast is, of ben je erg nervues en zijn het misschien hyperventilatieklachten?

Jouw informatie is te gering om er een serieuze reactie op te geven. Blijkbaar maak je je zorgen over je gezondheid. Ga naar de huisarts, die kent je voorgeschiedenis, kan een lichamelijk onderzoek doen, en ke eventueel doorverwijzen voor aanvullend onderzoek.
    Laat je weten wat er aan de hand was?

Reageren
    Aniniem

Ik heb eigenlijk al sinds ik klein was, dat de hoeken van mijn ribbenkast uit steekt. Aan de kant van mijn hart ietsje verder dan aan de andere kant.
    Vind dit er opzich best raar uit zien, en soms schaam ik me er ook wel is voor.

Het ziet er zeg maar zo uit:

——–
    ———
    ———-
    ——–

De onderste is dus ook een rib.
    Als ik daar een beetje ga voelen, lijkt het alsof het uiteinde van de onderste rib onder de rest is gegroeid, en doordaar erover heen is gegaan.

ik weet niet of dit gewoon in mijn bouw zit? En of meerdere mensen dit hebben. Als ik niet duidelijk ben heb ik eventueel ook nog wel een foto. (foto in spoiler)

Daarnaast weeg ik gewoon genoeg, en heb een normale BMI. Ben dus niet te dun.

Reageren
    Micky

Laat een foto zien, dat verduidelijkt meer dan de streepjes die je typt denk ik.

Reageren
    Anoniem

[img size=150]http://img27.picoodle.com/img/img27/4/6/18/f_DSC00032m_e4cfd3a.jpg[/img]

Reageren
Reageer op: pijn aan de ribben
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

2 min leestijd

Nieuwe website Dokter.nl komt eraan (week 24)

4 min leestijd

Eczeem en hooikoorts: waarom ze zo vaak hand in hand gaan

4 min leestijd

Hooikoorts en immunotherapie: wanneer is het een optie?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.