- Anoniem19 mei 2015 om 19:48
Hey, ik heb een week geleden onveilig seks gehad
En een paar dagen later weer de 17e heb ik voor het laatst seks gehad
Nu kwam ik er achter dat ik een dag later mijn eisprong had
Gister dus. Ik heb gehoord dat je dan helaas zwanger kan worden .
Daar ben ik bang voor.
Nu wil een vriend van mij dat ik een test doe die hij al heeft gekocht
Een sensitest van clearbleu nu is mijn vraag wanneer kan ik testen hoeveel dagen na het vrijen? En als er dan positief uitkomt moet ik het dan perse vertellen aan de gene waar ik seks mee heb gehad ?
Groetjes3 reactiesReagerenJohn (moderator)
19 mei 2015 om 21:24Een dag voor de eisprong is het beste moment om zwanger te raken. Handig was het niet om onveilige seks te hebben als je niet zwanger wilt worden. Haal morgenochtend meteen de Morning After Pil. Die kun je binnen 72 uur na de seks nog nemen om een zwangerschap te voorkomen.
Testen kun je pas vanaf de eerste dag van de nieuw te verwachten menstruatie. Dat zou dan over 2 2,5 week zijn.
Reageren
Nu testen heeft totaal geen zin. Dat is weggegooid geld.
De andere vraag is een gewetensvraag. ik persoonlijk ben van mening dat je het zou moeten vertellen. Want als je wel zwanger zou zijn is het ook zijn kind.Anoniem19 mei 2015 om 22:08Oke bedankt voor u snelle reactie
Reageren
Maar als het niet goed is voor het kind (als het zo zal zijn dat ik zwanger bn)
Of dat hij mij gedwongen een arbotus zou laten doen ?
Want ik ben namenlijk tegen dat soort dingenJohn (moderator)
19 mei 2015 om 23:08Niemand kan jou dwingen om een abortus te laten doen. Dat beslis je uiteindelijk altijd zelf, tenzij je minderjarig bent. Maar dan is hij het nog steeds niet die je dan kan dwingen
Zoals ik al schreef: dat is een gewetensvraag. Je zult die afwegingen zelf moeten maken.
Reageren