Zoeken Vraag het forum

Kan ik nu al een zwangerschapstest doen?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik ben al maanden aan het prutsen met de pil en heb vaker sex gehad waar mijn vriend in mij is klaargekomen. Ik heb afgelopen zondag in de avond de pil voor het laatst genomen en wordt meestal 2 of 3 dagen erna echt ongesteld. Nu ben ik sinds gisteren al misselijk, wat voor mij raar is want ik ben nooit misselijk als ik ongesteld wordt, alsof er een bal in me maag zit. Ik heb wel last van me buik alsof ik elk moment ongesteld kan worden maar dit komt en dit gaat. Kan ik nu al een zwangerschapstest doen of kan ik het beter afwachten? Normaal maak ik me geen zorgen maar omdat ik misselijk ben wil ik liever zekerheid hebben..

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Ik zou nog even afwachten of je niet toch gewoon ongesteld wordt. Het is pas de 2de dag na het stoppen van de pil.De misselijkheid en het gevoel van een bal in de maag zal waarschijnlijk andere oorzaken hebben. Als je doorbraakbloeding er op het eind van de week nog niet doe dan een zwangerschapstest.

Reageren
Reageer op: Kan ik nu al een zwangerschapstest doen?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

2 min leestijd

Nieuwe website Dokter.nl komt eraan (week 24)

4 min leestijd

Eczeem en hooikoorts: waarom ze zo vaak hand in hand gaan

4 min leestijd

Hooikoorts en immunotherapie: wanneer is het een optie?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.