Zoeken Vraag het forum

zwanger, maar..

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik maak mezelf al zo lang gek!! Ik ben hoogzwanger, en waar ik in het begin niet eens over na had gedacht of het wel of niet van mijn partner zou zijn, ben ik rond de 20 weken ineens sterk gaan twijfelen.
    In paniek ben ik de echo foto’s van onze eerste dochter gaan vergelijken met deze zwangerschap maar zie wisselend vergelijking. Of zegt dat niks?

Heel slecht, maar ik ben 2x met een ander naar bed geweest, dit was achteraf in mijn vruchtbare periode. We hebben het met condoom gedaan en niet kapot gegaan. Hebben condoom niet met water gecheckt, maar hoe groot is de kans op een klein gaatje?
    Met eigen partner onveilige seks gehad ook in die periode (mijn god hoe heb ik het kunnen doen)

laatste menstruatie begon op 26 nov met bruinverlies, gok de 28e echt bloed. Altijd een cyclus van 28 dagen, alleen de laatste was 25 dagen.

5 + 14 dec vreemdgegaan
    7 dec en weet bijna zeker ook de dagen daarna met eigen partner.

Huisarts, verloskundige achten de kans zo klein dat het van de ander is, en dat ik het van me af moet zetten en de laatste weken van mijn zwangerschap moet genieten! Maar het lukt me gewoon niet!!

Partner weet overigens van mijn fout.

S.

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

7,8,9,10,11 december zijn de meest waarschijnlijke dagen die het dichts bij de eisprong gelegen zullen hebben. De kans om met condoom zwanger te raken is nagenoeg nihil tenzij die gescheurd zou zijn geweest.

Reageren
    Anoniem

bedankt voor de berekening.
    Sperma kan toch een aantal dagen overleven, want mocht er een klein gaatje in hebben gezeten, dan kan er sperma doorheen. Genoeg om zwanger van te raken? Huisarts vertelde dat die kans ook klein is, er worden niet voor niets miljoenen spermacellen geproduceerd, toch?

Reageren
    John (moderator)

In de baarmoeder en de eileider kan sperma enkele dagen overleven. Er is inderdaad niet veel sperma nodig om zwanger te kunnen raken. Maar ik acht de kans in jou geval wel heel erg klein.

Reageren
Reageer op: zwanger, maar..
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.