Zoeken Vraag het forum

zwanger, ineens twijfel van wie

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,

Erg getwijfeld maar toch mijn verhaal.

Vorig jaar in oktober een grote fout gemaakt door met een ander naar bed te gaan. Met condoom, en condoom niet gescheurd iod.

Inmiddels ben ik ruim 22 weken zwanger (we waren ook gestopt met de pil) en de twijfel sloeg ineens toe na de 16 weken echo en de 20 weken echo. Wij hebben al een zoontje, en met het vergelijken van de echo foto’s zag ik nauwelijks gelijkenis met de echo van ons eerste zoontje. Niet dat dat veel zegt maar sinds die tijd ben ik zo aan het twijfelen en als de dood dat ik niet zwanger ben van mijn partner.

Ik ben in augustus gestopt met de pil, netjes een cyclus van 28 dagen, 1 maal was het korter namelijk 4 okt en daarna 26 okt. 26 oktober was meteen de eerste dag van mijn laatste menstruatie.

Volgens de berekeningen zou ik rond 8 november het meest vruchtbaar zijn geweest.
    Op 5 november heb ik die domme fout gemaakt, en uit sms berichtjes met mijn partner kon ik zien dat wij 7 nov iig sex hebben gehad, en de dagen daarna ga ik ook vanuit dat we wat hebben gedaan.

Hoe groot kan de kans zijn dat dit kindje niet van mijn vriend is? Nogmaals, condoom bij de ander was intact, maar ik lees op internet verhalen dat ook vrouwen met condoomgebruik zwanger raken, terwijl deze volgens hun echt niet kapot is gegaan.

Hopelijk kan iemand mij geruststellen.

Jet.

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Als je een condoom gebruikt en de ze goed gebruikt zodat hij niet stuk gaat, raak je niet zwanger.

Reageren
    Anoniem

Hoi Tandor,

Bedankt voor je reactie. Kan het ook zo zijn dat je niet ‘merkt’ dat hij stuk is of er een klein gaatje in zit? Heb nadien niks voelen ‘lekken’oid hoor, en heb de persoon waarmee het is gebeurd een poos terug gevraagd of het zeker weten niet kapot was gegaan en hij bevestigde dat en wist het zeker.

Reageren
    John (moderator)

Ja, mogelijk is alles.
    Maar je kunt daar over blijven nadenken maar daar zal je niet wijzer van worden.Niemand kan je hier een 100% duidelijk antwoord op geven. De enige manier om 100% zeker te zijn wie de vader is, is een DNA onderzoek.

PS
    Het is natuurlijk onzinnig om echo’s met elkaar te gaan vergelijken. Je kunt nog 10 kinderen krijgen en dan zal elke echo anders zijn.

Reageren
Reageer op: zwanger, ineens twijfel van wie
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.