Zoeken Vraag het forum

Bloeden na onveilig seks

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,

Ik heb even een belangrijke vraag.
    Normaal gesproken vrijen mijn vriend en ik dubbel safe (met condoom en ik de pil), alleen afgelopen nacht was mijn vriend heel erg nieuwsgierig hoe het nou eigenlijk is zonder, want dit had ie nog nooit gedaan. Ik was er ook heel nieuwsgierig naar, alleen ben ik altijd een angsthaas, dus ik zei dat ie hem er heel even in mocht doen, hij is een paar keer op en neer gegaan en heeft hem er toen weer uit gehaald, hij is niet klaargekomen ofzo. Maar nu is het probleem dat ik die nacht en ochtend lichtelijk ben gaan bloeden, terwijl als we met condoom vrijen ik nooit bloedingen heb.

Wat wel kan zijn is dat mijn pil te licht is voor mij, want ik ben 2x te vroeg ongesteld geworden ( 1 of 2 dagen) terwijl ik bijna aan het einde van mijn strip zat (werd in mijn stopweek dan ook gewoon weer 2 dagen ongesteld).
    Voor mijn vriend (4 maanden geleden) slikte ik de pil altijd best wel slordig, omdat ik het gewoonweg niet nodig had. Sinds hij in mijn leven is gekomen ben ik weer netjes begonnen aan mijn pil en ben dus ook niet een pil vergeten of iets dergelijks.

Ik heb al naar de huisarts praktijk gebeld en een afspraak gemaakt voor maandag voor een betere pil eventueel.
    Maar is het voor mij nu verstandig om een MAP te nemen?

11 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Als je de pil neemt en dat goed doet, als er geen reden om de MAP te nemen. De pil kan wel te licht zijn waardoor je wat meer last hebt van bloedingen, maar qua anticonceptie wekt ze net zo goed als alle anderen.
    De bloeding die je nu hebt kan dus toeval zijn.

Reageren
    Anoniem

Oke dat stelt wel gerust. Dankjewel!
    Maandag gelijk ff een sterkere pil halen.

Reageren
    Anoniem

Ik heb trouwens wel vandaag de hele tijd last van mijn buik. Waarschijnlijk komt dat door spanningen/ slecht geslapen / slecht gegeten vandaag.
    Toch nog even nachecken of dit verder niks betekent?

Reageren
    John (moderator)

Ik denk dat die klachten inderdaad van de stress komen.

Reageren
    Anoniem

Een dag later heb ik weer bloed verloren en heb ik dezelfde buikpijn als wanneer ik ongesteld ben, is het dan gewoon een doorbraak bloeding?

Reageren
    John (moderator)

Dat zou kunnen. Hoever ben je in de strip? Wanneer is je stopweek?

Reageren
    Anoniem

Ik ben nog maar in mijn 1ste week, ben niet afgelopen zaterdag maar die daarvoor ongesteld geweest.

Reageren
    John (moderator)

Als de klachten blijven aanhouden, kun je die meteen maandag met de huisarts bespreken. Met een andere pil zou het wellicht op te lossen zijn.

Reageren
    Anoniem

Oke maar wat is verstandig om te doen? Wel of niet een MAP bijvoorbeeld? Ik slik zo’n ding natuurlijk liever niet als het niet nodig is, maar tegelijkertijd wil ik geen risico lopen

Reageren
    John (moderator)

Er is geen reden om de MAP te slikken.
    Maar als je denkt dat je je daar beter van voelt moet je dat doen. Ze moet overigens wel binnen 72 uur worden genomen. Houd er dan wel rekening mee dat je cyclus daardoor ontregeld kan worden.

Reageren
    Anoniem

Hmm ja precies, naja ik slik hem maar niet, ik denk ook niet dat het nodig is.
    Maandag hoor ik het verhaaltje van de dokter wel 🙂

Reageren
Reageer op: Bloeden na onveilig seks
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.