- Anoniem22 april 2014 om 12:51
Hallo,
Ik heb even een belangrijke vraag.
Normaal gesproken vrijen mijn vriend en ik dubbel safe (met condoom en ik de pil), alleen afgelopen nacht was mijn vriend heel erg nieuwsgierig hoe het nou eigenlijk is zonder, want dit had ie nog nooit gedaan. Ik was er ook heel nieuwsgierig naar, alleen ben ik altijd een angsthaas, dus ik zei dat ie hem er heel even in mocht doen, hij is een paar keer op en neer gegaan en heeft hem er toen weer uit gehaald, hij is niet klaargekomen ofzo. Maar nu is het probleem dat ik die nacht en ochtend lichtelijk ben gaan bloeden, terwijl als we met condoom vrijen ik nooit bloedingen heb.Wat wel kan zijn is dat mijn pil te licht is voor mij, want ik ben 2x te vroeg ongesteld geworden ( 1 of 2 dagen) terwijl ik bijna aan het einde van mijn strip zat (werd in mijn stopweek dan ook gewoon weer 2 dagen ongesteld).
Voor mijn vriend (4 maanden geleden) slikte ik de pil altijd best wel slordig, omdat ik het gewoonweg niet nodig had. Sinds hij in mijn leven is gekomen ben ik weer netjes begonnen aan mijn pil en ben dus ook niet een pil vergeten of iets dergelijks.Ik heb al naar de huisarts praktijk gebeld en een afspraak gemaakt voor maandag voor een betere pil eventueel.
Maar is het voor mij nu verstandig om een MAP te nemen?11 reactiesReagerenJohn (moderator)
22 april 2014 om 14:38Als je de pil neemt en dat goed doet, als er geen reden om de MAP te nemen. De pil kan wel te licht zijn waardoor je wat meer last hebt van bloedingen, maar qua anticonceptie wekt ze net zo goed als alle anderen.
Reageren
De bloeding die je nu hebt kan dus toeval zijn.Anoniem22 april 2014 om 15:38Oke dat stelt wel gerust. Dankjewel!
Reageren
Maandag gelijk ff een sterkere pil halen.Anoniem22 april 2014 om 21:04Ik heb trouwens wel vandaag de hele tijd last van mijn buik. Waarschijnlijk komt dat door spanningen/ slecht geslapen / slecht gegeten vandaag.
Reageren
Toch nog even nachecken of dit verder niks betekent?John (moderator)
22 april 2014 om 21:58Ik denk dat die klachten inderdaad van de stress komen.
ReagerenAnoniem23 april 2014 om 09:42Een dag later heb ik weer bloed verloren en heb ik dezelfde buikpijn als wanneer ik ongesteld ben, is het dan gewoon een doorbraak bloeding?
ReagerenJohn (moderator)
23 april 2014 om 09:47Dat zou kunnen. Hoever ben je in de strip? Wanneer is je stopweek?
ReagerenAnoniem23 april 2014 om 10:08Ik ben nog maar in mijn 1ste week, ben niet afgelopen zaterdag maar die daarvoor ongesteld geweest.
ReagerenJohn (moderator)
23 april 2014 om 10:27Als de klachten blijven aanhouden, kun je die meteen maandag met de huisarts bespreken. Met een andere pil zou het wellicht op te lossen zijn.
ReagerenAnoniem23 april 2014 om 10:29Oke maar wat is verstandig om te doen? Wel of niet een MAP bijvoorbeeld? Ik slik zo’n ding natuurlijk liever niet als het niet nodig is, maar tegelijkertijd wil ik geen risico lopen
ReagerenJohn (moderator)
23 april 2014 om 10:42Er is geen reden om de MAP te slikken.
Reageren
Maar als je denkt dat je je daar beter van voelt moet je dat doen. Ze moet overigens wel binnen 72 uur worden genomen. Houd er dan wel rekening mee dat je cyclus daardoor ontregeld kan worden.Anoniem23 april 2014 om 14:45Hmm ja precies, naja ik slik hem maar niet, ik denk ook niet dat het nodig is.
Reageren
Maandag hoor ik het verhaaltje van de dokter wel 🙂