Zoeken Vraag het forum

Bloed na seks

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Emma

Hoi!

Even een vraagje. Ik had zo’n 1.5 jaar geen seks meer gehad. Dit weekend een heel leuk weekend gehad. Vrijdag/zaterdag/zondag seks gehad. Ging er niet heel zachtjes aan toe. Tijdens uiteindelijk last van vaginale droogheid. Deed geen pijn, maar je voelde het daarna wel.

Ik zit nu 8 jaar aan de pil. Strikt doorgeslikt, maar sinds 2 maanden nu elke maand netjes een stop week.

Nu ben ik daarna gaan bloeden. Dit was alleen licht roze afscheiding tijdens het afvegen, gemengd met afscheiding. Dit is zondag avond gekomen en nu nog minimaal. Ik heb verder geen pijn bij het plassen of buikpijn, alleen wat pijn bij de insteek van de vagina, roodheid en een wat sterkere geur.

SOA ben ik recent op getest en mijn vriend ook, puur voor de zekerheid en die zijn beiden negatief. De kans dat ik zwanger ben is nihil met een strikte inname van de pil.

Zou dit een reactie kunnen zijn op zijn sperma of harde seks met vaginale droogheid ? Las ook dat seks een spotting kan veroorzaken als je aan de pil zit, omdat het wat dunner wordt ?

Ik moet sowieso zondag ongesteld worden, maar mocht het de volgende keer weer zo zijn, dan even langs de HA en evt een uitstrijkje maken. Maar vroeg mij af, wat zouden de redenen nu kunnen zijn ?

5 reacties
    Reageren
    Catootje

Wat dacht je van ontregelde hormonen door jarenlang pilgebruik? contactbloeding kan lastig zijn maar pil doet veel meer narigs met je lichaam.

Reageren
    John (moderator)

Te hard en te ruw na 1,5 jaar…

Reageren
    Emma

Nooit echt last van gehad. Alleen nu na de seks kwam het opzetten.

Reageren
    Emma

Hoe lang kan die bloeding aan blijven houden ?

Reageren
    John (moderator)

Zou eigenlijk binnen 2-3 dagen weer weg moeten zijn. Als dat niet zo is ga dan naar de huisarts

Reageren
Reageer op: Bloed na seks
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.