Zoeken Vraag het forum

Zwangerschapssymptomen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo

Moet iedere zwangere vrouw “last” hebben van zwangerschapssymptomen

Ik denk namelijk dat ik zwanger ben, maar ik voel op een paar dingen na, niks bijzonders

De symptomen die overkomen met een zwangerschap, en die ik wel ervaar zijn:

* Soms een behoorlijk grote hoeveelheid witte afscheiding

* Soms erg vermoeid

* uitblijvende menstruatie ( 12 dagen overtijd)

* Soms wat rommelde darmen

* Lichaams temprethuur wisselt erg, soms koud, dan weer warm

* Meer zin in seks

* Pijn bij plassen soms

Wie herkent dit?

7 reacties
    Reageren
    Anoniem

Oja, en dan had ik 18 dec nog een lichte (roze) bloeding, ik heb seks gehad rond mijn vruchtbare periode, en ik had rond de 22e (dec) ongesteld moeten worden, verder heb ik absoluut geen “menstruatie symptomen”

Reageren
    Tandor1

De klachten die je beschrijft kunnen meerdere oorzaken hebben. Maar de belangrijkste is dat je 12 dagen overtijd bent. Doe dus een zwangerschapstest.

Reageren
    Anoniem

@ Tandor1

Ik heb vorige week dinsdag getest (clear blue)
    De uitslag was negatief

Ik ben soms nog steeds erg moe
    Juist geen zin in seks
    En nog steeds een flinke hoeveelheid witte afscheiding, meestal hoeveelheid theelepel/dessertlepel

Mijn borsten zijn sinds een paar dagen ook redelijk vol/opgezet, maar dit hoeft niks te betekenen toch?

Het is toch een symptoom van zowel een (aankomende) menstruatie als een zwangerschap toch?

Ik twijfel erover om ermee naar de huisarts te gaan, hij kan mijn menstruatie niet op gang toveren, en een maand overslaan is niet zo erg (zei hij een keer)

Het is op dit moment alleen die witte afscheiding die me dwarszit

Heb je advies?

Reageren
    Tandor1

Je klachten zijn een beetje dubbel. Zo kunnen allebei betekenen.

Ik denk toch dat het goed is om n aar de huisarts te gaan en een bloedtest iv.m. zwangerschap te laten doen.

Reageren
    Anoniem

Hi,
    ik herken je onzekerheid wel een beetje ik ben nu inmiddels 2 weken en ongeveer 1 dag over tijd en nog steeds ongesteldheid te bekennen. Toch heb ik veel last van alle zwangerschap symptomen die er zijn. Terwijl me testen allemaal negatief uitvielen, ik ken iemand die zwanger is en heb mijn symptomen beetje met haar vergeleken, en het is allemaal het zelfde. Wat ik jou alleen kan aanraden is om naar de huisarts te gaan laat je bloed testen op zwangerschap wie weet ben je zwanger maar misschien ook niet.. Alleen een bloed onderzoek kan jou zekerheid geven, er kan namelijk ook andere dingen aan de hand zijn.

Succes!
    Grtz.

Reageren
    Anoniem

@ Anoniem

Helaas ben ik net de 9e ongesteld geworden..

Nu gemengde gevoelens over zwanger worden, de temp methode werpt geen vruchten af omdat deze erg onregelmatig is, dus ja, als dat niet werkt, en je hebt een onregelmatige menstruatie, is een ei vaststellen ook erg lastig

Was erg teleurgesteld in mijn lichaam, maar ja, ik ben nog jong, en ik zie wel wanneer het wel positief is 🙂

Hoop dat je zelf ook snel duidelijkheid hebt

Reageren
    John (moderator)

Jammer.

Maar vooral niet opgeven. Gewoon door blijven gaan met proberen.

Reageren
Reageer op: Zwangerschapssymptomen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.