Zoeken Vraag het forum

Kan je aan test blaasontsteking zien of je zwanger bent?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • lorre

Hoi,

Ik ben gisteren bij de dokter langs geweest. Ik had al een paar dagen pijn in mijn onderbuik en pijn bij het vrijen. De dokter heeft een inwendig onderzoek gedaan en dat was in orde. Ik zou ook geen blaasontsteking hebben. Nu is het alleen nog afwachten wat de uitslag van het uitstrijkje zegt. Maar zou het kunnen dat ik zwanger ben? Of zou de dokter dat al moeten gevoeld hebben of gezien bij de test voor mijn blaasontsteking?
    Ik ben nog maar net ongesteld geweest dus het zou mij wel verbazen. Iemand een antwoord?

1 reactie
    Reageren
    Tandor1

Als je pas zwanger zou zijn (korter dan 2 weken bijvoorbeeld) kan de huisarts dat bij een inwendig onderzoek nog niet zien.
    Bij een uitstrijkje en urineonderzoek wordt er in de regel naar bacteriën gezocht. Dan zal een zwangerschap niet worden opgemerkt. Maar als je net pas ongesteld bent geweest is een zwangerschap niet erg voor de hand liggend. Overigens veroorzaakt dat doorgaans ook geen pijn bij het vrijen.

Reageren
Reageer op: Kan je aan test blaasontsteking zien of je zwanger bent?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

2 min leestijd

Nieuwe website Dokter.nl komt eraan (week 24)

4 min leestijd

Eczeem en hooikoorts: waarom ze zo vaak hand in hand gaan

4 min leestijd

Hooikoorts en immunotherapie: wanneer is het een optie?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.