-
1 reactieReageren
Home / Zwangerschap / VSI, Gardnerella & beta hemolytische streptokokken tijdens zwanger
Beheerd door
Peter (huisarts)Last van overmatige, klonterige groenfluor achtige afscheiding. Uitstrijkje bij de huisarts laten maken; vaginale schimmelinfectie, gardnerella en beta hemolytische streptokokken infectie. Alle drie in 3+.
Door mijn zwangerschap kan ik helaas alleen behandeld worden voor de VSI.
Ik zou graag willen weten of een vaginale douche ZONDER DE CHEMISCHE DOUCHE, MAAR MET BIJV. GEKOOKT WATER misschien verlichting zou kunnen bieden. Ik ben nog ruim vier maanden zwanger en heb tot op heden geen verbetering mogen ervaren. Ik wil geen seks hebben en voel me verschrikkelijk met het oplossing: afwachten en dan gaat het misschien wel over.
Voor zover mij bekend, is een vaginale douche met afgekookt water geen probleem. Alleen de bacteriële vaginose (Gardnerella) en de streptokokken gaan daar natuurlijk niet van weg. Het kan je natuurlijk wel een prettiger en frisser gevoel geven.
Ik zou voor de zekerheid wel nog even checken bij de verloskundige voordat je het gaat gebruiken.
ReagerenSchrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!