- Metime7 oktober 2026 om 11:18
Hallo,
Ik heb een beetje een gekke casus. Mijn man is 4jaar geleden gesteraliseerd en wij zijn er dus altijd vanuit gegaan dat we veilige seks hadden. Nu heb ik afgelopen vrijdag na 4dagen pijnlikke borsten en slecht slapen voor de zekerheid een zwangerschapstest gedaan (cb digital) ik had hem weggelegd, was alweer heel wat anders aan het doen, kwam ik later kijken stond er tot mijn verbazing zwanger 1-2. Toen ben ik die middag direct naar de drogist gegaan en heb ik foliumzuur en ewn nieuwe test gekocht. Deze direct uitgevoerd en die was negatief. Nu weet ik niet precies waar in mn cyclus ik zit want ik was daar helemaal niet mee bezig. Nu doen mijn borsten nog steeds erg veel zeer en ik heb het idee dat ze al een cup gegroeid zijn. Ook heb ik erg rommelende buik en veel gasvorming. Nu heb ik vanmorgen(5dagen later) een sensitest gedaan en deze was negatief. Mn borsten doen nog steeds erg veel zeer en ik heb nog geen bloedverlies. Kan ik dan zwanger zijn of kan het wat anders zijn?1 reactieReageren
Peter (huisarts)
7 oktober 2026 om 18:13Ook na een sterilisatie bestaat de kans om alsnog weer vruchtbaar te geraken. Bij de man welliswaar minder als 0,5% kans, maar toch..
Reageren
Dus met subjectieve zwangerschapsverschijnselen en 1x pos. test zou ik wel hertesten!