- tilly16 juli 2009 om 06:52
Vrijdagavond hebben mijn vriend ik wat liggen “vrijen”: vingeren, aftrekken, pijpen… maar hij is niet in me klaargekomen… Nu ja, was ik natuurlijk al een week de pil vergeten slikken (dom dom dom) en ben ik de ochtend erna gelijk om de morning after pil gegaan en mijn pil, die ik dan ook gelijk ben beginnen slikken… Zondag was het weer prijs, deze keer is hij wel in me geweest. Tja, omdat ik echt niet wist wat doen, ben ik me de ochtend erna nog een morning after pil gaan halen en slikte dan ook nog eens de pil. Denken jullie dat de kans groot is dat ik zwanger zou zijn of eerder klein? We zijn nu 12 jaar samen en het is de eerste keer dat me zoiets gebeurt, voor jullie me gaan veroordelen… Ik weet dat het dom is, maar ben ook maar mens. Graag jullie mening…
8 reactiesReagerenGast16 juli 2009 om 08:31Hoi
Reageren
de kans zit er natuurlijk altijd er wel in dat je zwanger zou kunnen zijn. Als hij de laatste keer wel is klaargekomen en daarna de morning after pil heb ingenomen ja dan is er inderdaad de kans dat je zwanger zou kunnen zijn ik zou even toch voor de zekerheid een test gaan doen om te kijken of je zwanger bent of ga even langs je huisarts.
Groetjesanomien16 juli 2009 om 13:03ik snap dat je de morning after pil al 2x hebt genomen, maar je zou na relatie van 12 jaar niet blij zijn met een kindje, ook al is het niet gepland?
Is geen oordeel hoor! Misschien willen jullie uberhaupt geen kinderen, nooit niet. Maar ben zelf na 11 jaar relatie zwanger geraakt. Was ook niet gepland, maar waren wel blij alhoewel ik in eerste instantie erg geschrokken was. Nu een schat van een kind.Maar om antwoord te geven: ja, er is een kans dat je zwanger bent ja. Alleen is het nog te vroeg om daarvoor te testen. Beste moment om te testen is denk ik een week of 2 a 3 wachten, want je praat over afgelopen zondag, dus dan zou het nog heel pril zijn. Weet niet of het in dat geval verstandig is om door te gaan met het slikken van de pil. Misschien beter stoppen en condoom gebruiken totdat je zekerheid hebt, maar overleg dit met de huisarst.
ReagerenAnoniem29 juli 2009 om 23:50anoniempje–19 juli 2010 om 21:20hoihoi
Reageren
ik heb even een dringende vraag, ik zit niet meer aan de pil sinds een tijd ivm hevige menstruatieklachten. ik heb sinds kort een vriend en hij vingert me vaak en ik trek hem af. hij komt bijna altijd klaar en we zijn altijd beide nog helemaal aangekleed. mijn vraag is dus, kun je zwanger worden doordat hij klaarkomt dan? en hoe groot is die kans?
groetAnoniem19 juli 2010 om 21:43Er kan dus geen sperma bij de vagina komen, dus kan je niet zwanger worden, dus is de kans nul.
Reagerenanoniempje–20 juli 2010 om 11:17ja dat dacht ik dus ook maar als je dan daarna nog tegen elkaar aan staat/ligt? wat dan? :$ ik weet niet waarom maar het zit me enorm dwars..
groet
ReagerenZonnetje20 juli 2010 om 12:51Van tegen elkaar aan liggen, raak je ook niet zwanger.
Overigens kun je natuurlijk niet helemaal aangekleed zijn als je gevingerd word of als je hem aftrekt… maar dat terzijde.
Zwanger kun je alleen worden als er sperma in de vagina komt. Sperma kan geen lange weg afleggen buiten het lichaam, dus van eventueel vlekken op je kleding, raak je ook niet zwanger hoor.
ReagerenAnoniem20 juli 2010 om 18:06Lees ook:
Droge seks, morning after pil, veilig?
http://www.dokter.nl/forum/Zwangerschap/196025-Droge-seks-morning-after-pil-veilig.htmlHoe lang blijven sperma cellen leven?
Reageren
http://www.dokter.nl/forum/Zwanger-worden/233928-hoe-lang-blijven-sperma-cellen-leven.html