Zoeken Vraag het forum

zwangerschapstest

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • IkkKk

Hallo mensen..

Ik heb een vraagje..ik ben twee maanden geleden gestopt met de pil.. ik heb hem niet zo heel erg lang gebruikt zo’n 3 a 4 jaar..
    Ik ben een meisje van bijna 21 over 4 weken..
    Mijn vriend zijn al 5,5 jaar bij elkaar en wonen nu sinds 8 maanden samen..
    Ik moet zegggen dat het bij ons erg is gaan kriebelen om een kindje te krijgen..
    Daarom ben ik twee maanden geleden niet meer aan de pil begonnen..
    eerst kreeg ik gewoon nog de ongesteldheid van de pil dus..in de stopweek eigenlijk!
    Daarna ben ik netjes naa 3,5 weken weer ongesteld geworden..( op natuurlijke manier dus )..
    Nu is het morgen 5 weken geleden dat ik ongesteld ben geweest dus laten we zeggen ruim een week over tijd.
    Ik heb al twee testen gedaan..eeentje afgelopen weekend vrijdag..Negatief..Zaterdag ochtend nog eentje..ook negatie..
    Maar nu ben ik dus nog steeds niet ongesteld..En morgen is het dus 5 weken geleden..
    Wel heb ik al twee weken last van buikpijn en rugpijn alsof ik ongi moet worden maar het komt dus niet..
    Ook af en toe misselijk..jeuk aan tepels..hoofdpijn..
    Zouden julie op mijn verhaal willen reageren..
    Wat moet/kan ik er aan doen ??

Alvast bedankt , groetjes Ik !!!!

12 reacties
    Reageren
    brenda A

je kan niets anders doen dan nog even afwachten, als je over een paar dagen nog niet ongesteld bent, gewoon weer even testen.

groetjes, Brenda

Reageren
    ikk

Ja..Dat moet dan maar..maar wat als die ook weer negatief is .. ?? de ongesteldheid moet toch een keer komen..
    Ontpillen zal je niet denken..omdat ik het de eerste maand gewoon netjes optijd ben geworden..
    Ook voelt het alsof ik hele erge spierpijn in mijn armen en rug heb..

KuSsSs iKk..

Reageren
    ikkk

???????????

Reageren
    ik

Kben vandaag bij de dokter geweest..voor een ander iets..maa heb het meteen met hem hier over gehad..

Hij zegt als de test negatief aangeeft dan is het ook echt negatief..
    Deze naa 3 dagen uitgevoerd..
    Nu inmiddels bijna ander half week over tijd..
    Maar ook dat is volgens hem..niks om me zorgen over te maken..
    Dat kan allemaal te maken hebben met het onregelmatig ongesteld worden..Al was ik dat nooit..
    Hij zegt maar dat kan opeens gebeuren..Toen je aan de pil was..maar dat heb je dus nooit gemerkt..

Hij zegt dat ik gewoon moet wachten tot ik ongi wordt..
    Dat is dus wel frustrerend..
    kweet oowk wel dat ik niet zwanger ben..maa er is tog altijd nog een hele kleine kans totdat ik niet ongi ben..
    Bij mn moeder hebben ze t vroeger ook niet aan de urine kunnen zien..

Mja hij heeft wel bloed ergens anders voor afgenomen..een andere klacht 🙁
    maarja daar gaan ze dus waarschijnlijk niet letten op zwangerschapshormoon..

Als er iemand hierop wilt reageren..

Alvast bedankt..

Groetjes Ikkk..

Reageren
    l

als je de eerste keer na 3,5e week ongesteld werd, dan is het geen garantie dat dat nu weer gaat gebeuren. Je kan best aan eht ontpillen zijn. Toevallig werd je de eerste keer vrij snel ongesteld, maar je kan pas echt over een een paar maanden zeggen hoe je cyclus is.

Nu door de stress (wel/niet zwanger) kan je ongesteldheid nog langer op zich laten wachten.. En dan raak je nog langer overtijd.

Succes. je zal gewoon nog even geduld moeten hebben.

Reageren
    brenda A

tja, weet je, hier kunnen we niets mee, we kunnen slechts gissen.
    je bent bij de huisarts geweest en er is bloed geprikt, wel jammer dat er niet meteen even naar het zwangerschapshormoon wordt gekeken.
    misschien kun je, als je volgende week niet ongesteld wordt nog 1x testen. heel soms is een test inderdaad negatief terwijl je zwanger bent, maar dit gebeurt niet zo vaak, je kan inderdaad gewoon onregelmatig zijn door het ontpillen.
    Echt, afwachten is het enige wat je nu kan doen.
    groetjes, brenda

Reageren
    ikk

Ja toch bedankt , voor julie reacties , het zal allemaal wel kloppen dan.

we zullen zien hoe het loopt.. !!

Reageren
    ikkk

Hallo mensen..

Hier ben ik weer.. ik was gisteren drie weken overtijd..

Vorige week bij twee weken had ik sochtends een beetje bloedverlies.. twee druppels ofsow..
    Paar uurtjes later was het al weer bruinig..
    tot en met woendag..

Dus ik zei tegen mijn vriend..kga denk ik toch maar weer eens testen want dit kan niet mijn ongesteldheid zijn ( aangezien ik heb altijd erg heb ).
    Dus twee testen gehaald van het kruidvadmerk 2 voor 5 euro..
    Eentje smiddags gedaan kon niet wachten op mijn vriend..die gaf egt binnen een minuut al twee streepjes aan in plaats 5 minuten ( dus zwanger )
    Savond’s heb ik er nog een gedaan samen met mijn vriend en toen weer werden er al meteen tweee streepjes zichtbaar ! dus ook zwanger !!

Kben zo blij maar toch geloof ik nog niet dat ik zwanger ben.. Kep de huisarts gebeld die zei je hoeft niet eerst hier langs te komen je kan meteeen contact opnemen met de verloskundige.. nou dat heb ik gedaan ( en kan volgende week dinsdag terecht voor een eerste afspraak hun doen dat bij negen weken zeggen ze..
    Aangezien k al drie weken over tijd ben.. en je moet vanaf de eerste dag van je laaste menstruatie rekenen..dan zal ik vandaag 8 weken zijn !!!!

Toch maak ik me zorgen.. omdat de dokter zei toen ik de eerste test had gedaan ( negatief ) ja dan ben je ook echt niet zwanger want ze zijn 99% betrouwbaar , je bent gewoon aan het ontpillen..
    Dus heb ik ondertussen in het wiekend al wel elke gewoon gewoon aardig wat alcohol gehad!

Khoop dat er iemand op mijn verhaal reageert

( kep namelijk wel buikpijn onderin , moe , zere tepels , heel af en toe misselijk !!! )

Reageren
    Claudia

Hoi Ikk,

Allereerst van harte gefeliciteerd..

Het zou kunnen dat je cyclus zoals jij hem hebt berekend toch iets langer blijkt te zijn. Dus ipv van 8 weken zwanger toch 6 of 7 weken.

Als je straks naar de verloskundige gaat zal je ook wel een eerste echo krijgen en dan kunnen ze precies berekenen hoe groot het vruchtje is en daaruit kunnen ze ongeveer zien hoeveel weken je zwanger bent.

Wat betreft de alcohol, ligt het eraan hoeveel behoorlijk is. Het hoeft niet altijd effect te hebben.

De eerste 12 weken zijn altijd erg spannend, blijf zo relaxed mogelijk dan komt alles goed.

Ga er lekker van genieten.

Groetjes
    Claudia

Reageren
    zappie

wel foliumzuur slikken he!!! Belangrijk!

Reageren
    Nic

Ik ben nu ook zo’n 2,5mnd gestopt met de pil. 7 weken geleden had ik boor het eerst mijn ‘natuurlijke’ ongesteldheid moeten krijgen maar dat is dus nog steeds niet gebeurd. 16nov heb ik een echo gehad (voor iets heel anders) maar toen zag de arts wel dat er n cyste in mn eierstok zat en hij dacht dat ik dus midden in mn cyclus zat. Een paar dagen later had ik wat lichtroze in mijn urine en wat bruin bloedverlies. Ik dacht dat dit miss een innestelingsbloeding was, maar dit is nu weer 1,5 week geleden en weer n negatieve test. Sinds een week heb ik wel enórme rugpijn en ook buikpijn..
    Kan iemand hierop reageren?

Reageren
Reageer op: zwangerschapstest
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.