Zoeken Vraag het forum

Bloedverlies en Hematoom

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Onzekere zwangerschap

Ik ben momenteel bijna 18 weken zwanger, echter loop ik vanaf week 14 al bij de gynaecoloog ivm bloedverlies. Heb een laagliggende placenta welke een klein stukje over de baarmoedermond ligt, daardoor heb ik waarschijnlijk een bloeding gekregen en dit heeft een hematoom van ongeveer 6 cm veroorzaakt. Ik heb sindsdien al 4 weken lang bruinverlies na 3 dagen lang echt helder rood bloedverlies te hebben gehad. De baby maakt het nog altijd goed en groeit goed.. Moet elke week voor controle en echo naar het ziekenhuis, helaas kunnen de artsen voordat een baby levensvatbaar is niet zoveel meer doen dan hopen en afwachten of het goed gaat. Ze angstig voor dat de vliezen eerder breken of dat de baarmoedermond zo geprikkeld wordt dat deze weeen gaat veroorzaken… geen arts kan mij echt een prognose geven en elke keer krijg ik het bericht, ja… afwachten, het blijft spannend..

Dit is echt heel frustrerend en niemand kan mij vertellen wat mijn kansen zijn en hoe groot ze de kans achtten dat het wel goed gaat.. Daarom ben ik gewoon voor mijn gevoel op zoek naar soortgelijke verhalen.. Hoe is het bij jullie verlopen met een (vrij grote) hematoom tijdens de zwangerschap?

Reageer op: Bloedverlies en Hematoom
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.