- Bleu3 januari 2018 om 12:42
Een beetje vaag vind ik dit en kom er gewoonweg niet uit. Meteen na het stoppen met de pil heb ik een regelmatige cyclus van 28 dagen en 4 normale cyclussen later ben ik opeens van 28 dagen cyclus naar 35 dagen cyclus gegaan. Ik had daarvoor al tests gedaan maar negatief.. op naar de volgende ronde denk ik dan maar. 9 dagen na mijn eerste ongesteldheids dag heb ik seks gehad en 14 dagen na de sex had ik een heel licht postieve test. De dag erna met een conceptie indicator en die gaf aan 1-2 weken zwanger. Als ik op mijn normale 28 dagen cyclus zou moeten afgaan heb ik dan 3/4 dagen voor mijm NOD positief getest. De termijnecho gaf aan dat ik 2 dagen na de seks bevrucht ben geraakt. Wanneer is mijn eisprong dan geweest?
Ik bedoel de test deed ik op gevoel omdat mijn zus grapte dat ik eens mket testen en omdat ik maagzuur had. En na de eerste dag ongesteldheidsdag heb ik 11 dagen daarna ovulatie testen gedaan en die gaven geen eisprong aan.
Ik zit nogal ergens mee en hoop dat iemand mij kan helpen uitrekenen hoe dat nou zit.
9 reactiesReagerenJohn (moderator)
3 januari 2018 om 12:54De termijnecho gaf aan dat ik 2 dagen na de seks bevrucht ben geraakt. Dat kan met een termijn echo dus niet worden vastgesteld. Dat is met een berekening gedaan vanaf de eerste dag van de laatste menstruatie. Bij een normale cyclus valt de eisprong tussen de 11de en 16de dag van de cyclus.
Een eicel is na de eisprong, 24 uur bevruchtbaar. Sperma kan 2-3 dagen in het lichaam overleven. De eisprong moet dan dus op de dag van de seks zijn geweest of 1-2 dagen erna. aks je na de 9de dag ook nog seks hebt gehad, kan het daar natuurlijk ook van zijn.
ReagerenBue3 januari 2018 om 13:05De termijnecho kan er anders niet ver vanaf zitten aangezien ik die periode wegens ziek zijn 1 keer sex heb gehad. T ging mij om de menstruatie cyclus. Op de termijnecho gaf hij een andere dag van de ongesteldheids dag aan. Ik was het 16de geworden en de echo gaf 12 aan dat is vreemd toch? En je leest dat de termijnecho altijd lijdend is en dan pas de eerste dag menstruatie of klopt dit niet? Ben echt in de war
ReagerenJohn (moderator)
3 januari 2018 om 13:42Bij een termijnbepaling wordt er altijd uitgegaan van de eerste dag van de laatste menstruatie. De eisprong wordt dan gesteld op ca. 14 dagen later.
ReagerenBlue3 januari 2018 om 13:49Ja dat heb ik de vk ook gezegd dat ik dus de 16de ongesteld was geworden hoe komen ze erop dat ik dan 4 dagen eerder ongesteld ben geworden. Zien ze dat mer een echo je menstruatie enz?
ReagerenJohn (moderator)
3 januari 2018 om 13:57dat kan met een echo niet worden gezien.
ReagerenBleu3 januari 2018 om 14:02Wat vaag dan dat ze zeggen dat mijn eerste dag ong. 12de ks geweest. Of mijn eisprong moet dan eerder zijn geweest
ReagerenAnoniem3 januari 2018 om 19:56Of je hebt een korte cyclus gehad, dit heb ik ook. Ik zit normaal rond de 28 dagen. En ben bij de termijnecho 3 dagen naar voren gezet, dus de eisprong is bij mij vroeg geweest, ik gok rond dag 10/11 van mijn cyclus, + 14 dagen later zit ik op dag 25. En ik heb ook op gevoel getest. (Wss 2 dagen voor NOD)
ReagerenAnoniem3 januari 2018 om 19:59ik weet trouwens dat bij een meting van de termijnecho een millimeter verschil al 3 dagen eerder of later al wat kan uitmaken.
ReagerenBlue3 januari 2018 om 21:12Ja dat kan ook inderdaad korte cyclus. Daarvoor was ik ineens 7 dagen overtijd echt raar maar wel flink ongesteld geworden. Bij de termijnecho is de baby 4 keer opgemeten en deze kwam 4 keer uit op 10.1 weken terug geteld 2 dagen na de sex bevrucht
Reageren