Zoeken Vraag het forum

Zwanger?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • sia19

Hoi iedereen.

Heb begin november onveilig gevreeën. Heb daarna twee geleden mijn regels gehad, en tot nu toe ook een tweede en derde keer. Normale menstruatie, zoals altijd. Toch twijfelde ik, omdat mijn buik dikwijls wat is opgezet, en ik vaak moet plassen. Heb dan toch de stoute schoenen aangetrokken en vorige week een zwangerschapstest gedaan. Negatief. Toch blijf ik met een lastig gevoel zitten… waar komt toch die dikkere buik vandaan? En kan dat, 3 keer ‘ongesteld’ zijn, een negatieve test en dan TOCH zwanger zijn???

8 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Als je zwanger zou zijn, had je nu wel een positieve test gehad en bleef je menstruatie uit. Een opgezette buik is geen zwangerschapssymptoom.  Dat komt doorgaans van te veel eten, darmproblemen of stress

Reageren
    sia19

Normaal gezien zou ik ook zo redeneren hoor.  Maar je hoort het nog wel eens dat er bloedingen blijven voorkomen gedurende de zwangerschap.  Maar dan denk ik: als ik echt zwanger zou zijn, zou die test toch echt wel positief moeten zijn (gelet op de lengte dan van de eventuele zwangerschap).  Toch voor de zekerheid eens een bloedtest laten doen?  te veel eten doe ik al heel mijn leven, ik heb geen stress.  Darmproblemen heb ik altijd al gehad maar nooit met dit symptoom (opgezwollen buik).  Ik ben 1.71 meter en weeg 56 kg dus bij mij valt die buik dan echt mega hard op omdat ik zo slank ben.

Reageren
    John (moderator)

Je zou een bloedtest kunnen laten doen voor je eigen geruststelling.

Reageren
    sia19

Maar jij denkt dus dat het niet kan?

Reageren
    John (moderator)

Ik acht het onwaarschijnlijk

Reageren
    sia19

bedankt alvast. Nog mensen die dit hebben meegemaakt?

Reageren
    sia19

ik heb ondertussen een tweede test gedaan.  Negatief.  Denk dat ik er nu wel zeker van mag zijn dat ik niet zwanger ben

Reageren
    John (moderator)

Dat denk ik ook!

Reageren
Reageer op: Zwanger?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.