Zoeken Vraag het forum

Kans op zwangerschap vlak na menstruatie?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo goedemiddag!

Ik heb dit weekend meermaals onbeschermde seks gehad met dezelfde persoon.
    Ik menstrueerde tot 2 dagen daarvoor dus dacht dat de kans op een zwangerschap wel erg klein zou zijn maar mijn vrienden spreken mij tegen.
    Ik ben 24 jaar dus op zich vruchtbaar maar heb ook een auto-immuun (schildklier)ziekte en een cyclus van tussen de 6-8 weken.
    Nu vind ik maar erg lastig hoe lang sperma (in de vagina?) kan overleven.
    Klopt het dat dit kan variëren van 3-10 dagen naargelang de kwaliteit van het zaad?
    Het geval wil dat de meneer in kwestie 52 jaar oud was; maakt dit nog uit voor de overlevingskansen van zijn zaad?
    Mocht ik toch een zwangerschapstest doen – wat misschien sowieso wel verstandig is – wanneer moet ik deze nu dan precies doen?

Alvast bedankt!

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Sperma leeft doorgaans 2-3 dagen in het lichaam. Er zijn echter ook uitzonderingen van 7 dagen. Gezien de leeftijd van de sponsor is 7 dagen in dit geval niet erg waarschijnlijk. Een zwangerschapstest kun je over 2 – 2,5 week doen. Eerder heeft geen zin.

Niet verstandig om onbeschermde seks te hebben. En niet alleen i.v.m. een zwangerschap, maar ook i.v.m. soa’s

Reageren
Reageer op: Kans op zwangerschap vlak na menstruatie?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.