- Anoniem25 mei 2015 om 10:21
Hallo,
Na maanden een onregelmatige cyclus gehad te hebben ben ik op doktersadvies gestart met Duphaston en Clomid om de eisprong op te wekken, omdat ik lichte pco heb.
De eerste keer ging het prima met Duphaston, ik werd netjes na 5 dagen ongesteld en heb vervolgens de Clomid geslikt. Doordat ik ook temperatuur wilde ik weten of mijn eisprong te traceren viel, dit was uiteindelijk niet super duidelijk.
Ik werd vervolgens niet vanzelf ongesteld en ook een test was negatief. De dokter had gezegd dat de kans op zwangerschap de eerste 2-3 maanden sowieso laag was ivm het op orde krijgen van de cyclus.
Nu heb ik afgelopen week dus weer Duphaston geslikt voor een tweede cyclus zegmaar, maar na 8 dagen heb ik nog geen menstruatie. Wel wat symptomen, maar het zet niet door. Ook voor de zekerheid nog een x getest, maar helaas.. Ik vraag me af of dit niet zorgwekkend is. Gaat het nu juiist de verkeerde richting op en wordt de kans op een zwangerschap minder? Of hoort dit er bij en kan het steeds wisselen bij gebruik van Duphaston?Ik stel mijn vraag hier, want ik woon in het buitenland en ik loop bij een (dure) prive dokter. Mocht het nodig zijn ga ik natuurlijk langs, maar wellicht vind ik hier een antwoord…
1 reactieReagerenJohn (moderator)
25 mei 2015 om 11:26Een bloeding treedt bij het gebruik van Duphaston op, enkele dagen na het innemen van de laatste tablet. Normaliter duurt een behandeling 10 dagen.
Lees hier meer over het gebruik van Duphaston in combinatie met Clomid
Reageren
https://www.amc.nl/web/Zorg/Patient/Afspraak-op-de-polikliniek/Centrum-voor-Voortplantingsgeneeskunde/Patienteninformatie/Opwekken-van-een-eisprong-ovulatieinductie-met-tabletten-Clomifeencitraat-Clomid.htm