Zoeken Vraag het forum

Kans op zwangerschap

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Maar 1 ding is wat ik niet snap, heel veel mensen vinden het moeilijk om kinderen te krijgen omdat het niet altijd zo even gemakkelijk gaat en het best moeilijk is om kinderen te krijgen. Maar als de penis zonder condoom in de vagina komt en misschien voorvocht en andere cellen in aan raking komen is deze kans toch nihil om zwamger te raken? Pas als de man echt klaar komt in de vrouw is er toch een grotere kans op zwamger te worden. Ik zeg niet dat je bij voorvocht niet zwanger kan raken maar de kans is toch kleiner en die zaadcel en eicel moeten elkaar toch eerst vinden en dat is toch ook niet 1,2,3 gedaan? Want ze zeggen gwn dat mensen een moord doen om kinderen te krijgen omdat dat erg moeilijk is. Heb ik met deze uitspraak gelijk?

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Lees over voorvocht en zwanger raken ook eens:
    http://www.nvsh.nl/opinie/voorlichtingVoorvocht.htm

Reageren
    Anoniem

Dankuwel. Maar nog 1 vraagje, als mijn vriendje wel met zijn penis even in mijn vagina is gekomen maar daarna 1 minuut later een condoom vroeg en we hebben die gelijk omgedaan is er toch alleen maar kans op voorvocht (hij is niet in me klaargekomen, maar in de condoom) wat is vrijgekomen of zou ik hiervoor de MAP moeten slikken?

Bedankt voor de site!

Reageren
    John (moderator)

Voorvocht zal er wel geweest zijn, maar je hebt dus kunnen lezen dat dat in principe geen probleem is. Als er maar geen zaadlozing is geweest kort voordat de penis is je vagina ging.

Reageren
Reageer op: Kans op zwangerschap
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.