- Anoniem17 december 2014 om 14:20
Hallo, ik heb even een vraagje, 30 nov ben ik denk ik ongesteld geweest, maar heb daarvoor rond mijn eisprong gevreeën,twee dagen er voor en 1 dag er na, 17 nov was mijn eisprong, sinds 21 nov heb ik last van gevoelige borsten en misselijkheid, nu ben ik nog steeds misselijk, af en toe duizelig, grotere borsten en witte afscheiding, mijn testen waren nog steeds negatief, maar kan ik misschien wel zwanger zijn? Soms doen mijn borsten heel erg zeer zonder bh, maar met bh irriteert het aan mijn beugel, het is een heel verhaal maar weet het niet meer.
5 reactiesReagerenJohn (moderator)
17 december 2014 om 16:22Het is niet erg voor de hand liggend aangezien je je menstruatie nog hebt gehad.
Reageren
Bovendien kun je ONMOGELIJK zwangerschapsverschijnselen hebben op de 21ste als je rond de 17de seks hebt gehad.Anoniem17 december 2014 om 17:00Ze zeggen wel dat op die datum innesteling is geweest,daarna begon het en had die wo 27 nov ofzo, roze vloed op mijn papiertje, en heb op de 15e seks gehad 17e was eisprong
ReagerenJohn (moderator)
17 december 2014 om 17:13Wie zegt dat er op die datum in innesteling is geweest?
Reageren
Als je op de 15de seks hebt gehad, kun je dus ONMOGELIJK zwangerschapsverschijnselen hebben op de 21ste. Dat kan dus gewoon NIET!
Een spermacel heeft 2-3 dagen nodig om via de baarmoeder te komen. 15 +3 = 18
Vervolgens heeft een bevruchte eicel 5-9 dagen nodig om in via de eileider in de baarmoeder te komen en zich daar in te nestelen. Dus voor de 23ste is er sowieso geen innesteling geweest.
Het is sowieso erg onwaarschijnlijk omdat je ongeveer op de 30ste je menstruatie hebt gehad. Dus dat bloed op de 27ste zal een voorloper zijn geweest van je menstruatieAnoniem17 december 2014 om 17:31Oh sorry hoor!!!!!!
Reageren
Maar je kan het uitrekenen op internet, vandaarJohn (moderator)
17 december 2014 om 18:37Maar bij dat uitrekenen op internet is er altijd een voorbehoud.
En dat komt zo:Bij een cyclus van 28 dagen, valt de eisprong normaliter tussen de 11de en de 16de dag van de cyclus. En het is niet precies te bepalen op welke dag. Bij dergelijke berekeningen wordt er in het geval van een cyclus van 28 dagen altijd uitgegaan van de eerste dag van de menstruatie plus 14 dagen. Dan komt daar een bepaalde dag uit, maar je ziet dat er een marge is van enkele dagen. daarom zijn die berekeningen nooit echt 100% betrouwbaar.
Reageren