Zoeken Vraag het forum

Zwanger?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,

Ik heb nu al 3x seks gehad met mijn vriend en elke keer hebben we een condoom gebruikt. Als goed is was er niets met die condooms aan de hand maar toch ben ik zo bang dat ik toch zwanger ben. Ik ben nu al bijna een week over tijd en ik begrijp niet waarom. Moet ik gewoon afwachten of moet ik toch een test halen, iets waar ik echt tegenop zie.

Alvast bedankt!

6 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Hoe oud ben je?
    Is je menstruatie normaal wel altijd op tijd?

Reageren
    Anoniem

Ik ben 16 jaar. Het verschilt altijd een paar dagen maar nooit een hele week zoals nu.

Reageren
    John (moderator)

Om zekerheid te krijgen zul je dat toch een zwangerschapstest moeten doen.

Reageren
    Anoniem

Bestaat er dan echt een kans dat ik toch wel zwanger ben, hoewel elke keer seks wel gewoon beschermd was? En waar kan ik die eigenlijk halen? Gewoon bij de kruidvat toch ofzo?

Reageren
    John (moderator)

Als de condoom goed is gebruikt en er niets is mis gegaan acht ik de kans op een zwangerschap nagenoeg nihil. Aangezien je menstruatie nooit echt op tijd komt zal dat nu ook wel zo zijn.
    Maar jij bent hier onzeker over anders zou je vraag niet hebben gesteld. Om uit die onzekerheid te komen zou je dus een test kunnen doen. Gewoon verkrijgbaar bij de drogist.

Reageren
    Anoniem

Oke, dan zal ik er wel eentje halen. Dank je wel voor je advies!

Reageren
Reageer op: Zwanger?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.