Zoeken Vraag het forum

Negatieve ovulatietesten

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

4 maanden geleden ben ik gestopt met de pil.
    Ik had direct weer een regelmatige cyclus van 28 dagen.

In de 3e maand heb ik ovulatietesten gebruikt en heb alleen op dag 19 een streep gehad die bijna even donker was als de teststreep.

Deze maand (de 4e) heb ik de digitale ovulatietesten gebruikt van Clearblue en nu (dag 19) nog geen smiley.
    Ik ben deze maand ook begonnen met het meten van mijn temperatuur. Dit doe ik rectaal, iedere ochtend om 6.30 vóór ik uit bed ga. Tot nu toe nog geen stijging waargenomen in de temperatuur.

Als ik morgen/overmorgen nog geen smiley / temperatuurverhogin heb, wordt het dan al tijd om naar de huisarts te gaan? Aangezien de luteale fase wel erg kort is, als er uberhaubt al een ovulatie is?

1 reactie
    Reageren
    Tandor1

Als je een regelmatige cyclus hebt van 28 dagen, zou je er van uit kunnen gaan dat er ook een eisprong heeft plaats gevonden.
    Immers, de menstruatie is een gevolg van de eisprong indien de eicel niet is bevrucht en zich dus niet nestelt in de baarmoederwand.
    Desondanks is het mogelijk dat je een menstruatie hebt zonder eisprong ten gevolge van het ontpillen. In die situaties is het normaliter wel zo dat er geen sprake is van een regelmatige cyclus.

De luteale fase duurt bij 10% van de vrouwen met een regelmatige cyclus ongeveer 14 dagen, maar blijkt te kunnen variëren van 7- 19 dagen. 9 dagen hoeft dus niet perse afwijkend te zijn.

Voor de eisprong is je lichaamstemperatuur lager dan na je eisprong. Rond de eisprong stijgt je lichaamstemperatuur met minstens 0,2 graden. De vraag is natuurlijk; hoe goed is je thermometer?

Als je naar een arts wilt om er achter te komen of je ovulatie goed verloopt, zou ik voor de gynaecoloog kiezen.

Reageren
Reageer op: Negatieve ovulatietesten
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.