Zoeken Vraag het forum

Zwanger zonder seks?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Elianne

2 dagen geleden was ik met mijn vriend. Toen heb ik hem afgetrokken. Ook heeft hij zichzelf getrokken en hij kwam klaar en toen ging hij mij vingeren. Ik weet niet of er sperma op zijn vingers zat maar hij heeft ze niet afgeveegd. Kan ik nu zwanger zijn?

10 reacties
    Reageren
    maaike

Hai Elianne,
    normaal gesproken kun je hier niet zwanger van raken. Een spermacel kan maar heel kort leven, en via de hand kunnen ze nauwelijks diep genoeg binnen gebracht worden. Wel is even de vraag, hoe heeft hij jouw gevingerd? Over de schaamlippen/clitoris of echt in de vagina(buis)? Verder nog een tip, maak je er niet druk om! Want anders krijg je juist buikpijn, andere klachten. Liefs, maaike

Reageren
    Emma

In theorie kun je dus WEL zwanger raken als de jongen het meisje vingert (dus in de vagina gaat) met dezelfde hand als waar hij zich mee heeft afgetrokken. De kans is klein, maar is helaas aanwezig. Ik neem aan dat je niet aan de pil bent, anders had je deze vraag niet gesteld. Het is nu afwachten tot je weer ongesteld gaat worden of, maar dat moet je een beetje zelf bepalen, een MAP slikken. Als je gevingerd bent geworden tijdens je meest vruchtbare dagen en je slikt geen pil… tsja…

Reageren
    Elianne

Nee ik ben niet aan de pil. en bij een MAP word je heel erg ziek en ik ben al ziek dus dat lijkt me geen slim plan.. Verder is het gebeurd net nadat ik ongesteld ben geweest. Maar dan ook echt net. want de middag was ik nog ongesteld. Alleen savonds niet.

Reageren
    maaike

oke, je bent dus niet aan de pil, zoals Emma al had verwacht. Dan zou ik toch nog willen weten hoeveel tijd er tussen het klaarkomen van hem en het vingeren van jou zat, ivm de levensduur van sperma. En waren z’n handen nog echt vies? Nogmaals, ik ben er van overtuigd dat er weinig aan de hand is. Liefs, maaike

Reageren
    Emma

Sperma leeft buiten het lichaam ongeveer 5 minuten… Heb je daar iets aan?

Reageren
    Emma

Waarom word je heel erg ziek bij een MAP? Wie heeft jou dat wijsgemaakt?! Weet je wel wat een MAP is en wat die doet?

Groetjes Emma

Reageren
    Elianne

Ik weet niet hoeveel tijd er tussen zat maar nog geen 5 minuten.. Ik weet ook niet zeker of er sperma op zijn vingers zit. een MAP is een morning afterPil en mijn zus werd er erg ziek van en daarom durf ik er geen te nemen, aangezien ik familie met haar ben en kans heb op een zelfde reactie

Reageren
    Kim

Tsja, dan is het afwachten tot je weer ongesteld gaat worden…

Reageren
    Elianne

ja.. ik laat het jullie weten

Reageren
    Esmee

ik heb nu precies het zelfde alleen hadden wij onze handen gewassen voor hij me vingerde, maar daar zwanger van worden kan dus niet?

Reageren
Reageer op: Zwanger zonder seks?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.