even een korte samenvatting van alles.
ik heb de laatste tijd last van veel buikpijn, steken bij mijn ribben/misselijk, ook heb ik last van mijn borsten.. voel veel klieren en heb ect pijn.
ik heb wel seks gehad, eigenlijk gewoon veilig.. ik slik al een tijdje de pil en we gebruikte een condoom, alleen weet ik niet zeker of we de condoom goed gebruikte.. hij is niet klaar gekomen dus ik denk dat ik mij daarover weinig zorgen hoef te maken eigenlijk. voor de zekerheid heb ik een weekje geleden zwangerschap testen gedaan en die zeiden allebei negatief, gelukkig. ik maak me toch nog zorgen of dat ik zwanger kan zijn? ik moet over een weekje ongesteld worden en ik durf eigenlijk niet te stoppen met de pil.. zo bang ben ik. ik ben ook naar de dokter geweest die gaf mij pillen tegen de misselijk en ze heeft ook naar mijn buik geluisterd, ze hoorde niets geks zei ze. voor de zekerheid nog even mijn urine ingeleverd, tegen een blaasontsteking aan.. help, kan ik alsnog zwanger zijn? heb ik teveel stress? wat kan het anders zijn? ik ben helemaal van slag en hoop dat er mensen mij wat advies kunnen geven.
alvast heel erg bedankt!
met vriendelijke groeten maudy!
ik kan het niet meer aan denk ik, ik zag blauwe bloedvaten op mijn buik en daarna ben ik helemaal gek geworden, heb mijzelf een kwartier in mijn buik staan slaan.. ik wil niet zwanger zijn.. morgen ga ik weer een test halen.. ik wil het niet.. ik zoek iemand om mee te praten aangezien dat niet met mijn ouders kan.. ben nog maar 15jaar.. x.
Hoi, ik denk niet dat je zwanger bent, wat voor n test hb je gebruikt?
hee sterrr, gewoon een test van de kruitvat ik weet niet precies meer welke.. ik had 2 verschillende gehaald..
Hai, je stresst teveel. Je slikt de pil zeg je, ben je er niet een vergeten? Dan ben je beschermd. Bovendien hebben jullie een condoom gebruikt. Ik neem aan dat jullie die goed gebruikt hebben want dat kan maar op 1 manier. Probeer rustig te blijven, leidt je aandacht af door leuke dingen te gaan doen met vriendinnen en doe desnoods nog een test over een week, wanneer je dus ongesteld zou moeten worden... Door stress en spanning kun je ook buikpijn krijgen. En misschien hebben je borsten wel weer een groeispurt, je bent pas 15 dus die zijn ook nog niet uitgegroeid hoor. Laat je weten hoe het verder gaat met je? Bovendien, wil je zwanger raken, moet je in je vruchtbare periode zijn en moeten er echt wel zaadcellen in je vagina terecht zijn gekomen. nou, nogmaals, je slikt (correct?) de pil én condoom gebruikt.
Groetjes, Emma
Die vn de kruitvat zijn wel goed hoor! Idd wat emma zegt!
Redenen uitblijven menstruatie:
http://nhg.artsennet.nl/kenniscentrum/k_voorlichting/NHGPatientenbrieven/NHGPatientenbrief/PBU14b.htm
help, hoor net dat ik zometeen op vakantie ga naar spanje, dat betekent dat ik mijn pil een week langer door moet slikken.. kan ik alsnog een test doen? xx.
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Hallo xmaudy, waarom stress je nou zo? Vakantie is toch heerlijk?! En dat midden oktober, luxe hoor. Maar goed, je vraag of je de pil kunt doorslikken, ja, dat kan je doen, waarom niet?! Waarom wil je testen, je slikt de pil en je vrijt veilig. Ik snap eerlijk gezegd je probleem niet...
ik snap dat u het niet begrijpt.. maar ik heb echt veel symptonen.. alleen val ik nu oppeens 3kilo in een week af terwijl ik niets veranderd heb aan mijn eet patroon.. me moeder wilt niet meer luisteren pff.. dus alleen hier kan ik op antwoord wachten. &ja heerlijk even eruit.. ik zal er proberen niet aan te denken dan gaat het vast goed komen.
Pff, ben nog op vakantie maar ik heb zoveel pijn in mijn borsten en maagstreek? .. Ik val wel af? Spuug niet? Help?
Schijnzwangerschap:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Schijnzwangerschap
Als je om onverklaarbare redenen zoveel afvalt, ga dan terug naar de huisarts.
Houd je ons op de hoogte?
Groetjes
terug van vakantie, haha! ben wat uitgerust en inderdaad mijn stress is een beetje minder.
alleen nog zere borsten, last van puistjes en mijn moeder zegt dat ik vreselijk aan het puberen ben dus ik denk dat ik gewoon groei?
ik stop morgen met de pil, en ben natuurlijk heel erg zenuwachtig.. en eigenlijk durf ik niet te stoppen.. maarja, iemand nog tips? of iemand weet wat er allemaal gebeurd&wat de klachten zijn als je pubert?
Puberteit meisjes:
http://www.dokter.nl/forum/Kinderen/312002-Puberteit-meisjes.html