- Anoniem22 december 2011 om 12:46
Hoi allemaal,
Sinds 2 maanden ben ik zwanger. Nu weet ik alleen niet van wie.
’s Avonds had ik seks met mijn vriend met de bedoeling zwanger te worden. Dus ook de hele “rataplan” gedaan wat moest (juiste tijdstip, bips omhoog houden etc.). Die ochtend kwam ik echter mijn jeugd-liefde tegen. Het was erg gezellig en van het een kwam het ander (STOM, ik weet het!!! Heb er spijt van!). Er is geen sprake geweest van penetratie. Echter lees je dat door voorvocht op je hand en dan vingeren wel zwanger kunt raken. Dit zou eventueel het geval kunnen zijn.Nu heb ik al op internet het een en ander opgezocht en daarbij kwam ik tot het volgende:
– Sperma gaat met elkaar in “oorlog” (spermaoorlog, R.Baker). Dus het sperma van mijn vriend zat al (12 uur) in mij en zou dus het evntuele kleine beetje sperma van jeugdliefde “doodmaken”.
– Als een vrouw een orgasme krijgt dan zorgt ze ervoor dat het “sperma” een “boost” krijgt. Bij mijn jeugdliefde ben ik wel klaargekomen en bij vriend niet.Mijn vragen zijn:
– Hoe groot is de kans dat ik zwanger ben geworden van mijn jeugdliefde?
– Is er nog iets wat ik verkeerd heb gelezen of over het hoofd heb gezien?Nu weet ik dat ik HET ERG stom is en dat hoef ik niet nog eens te horen. Dus hopelijk krijg ik advies en geen verwijten hoe stom ik wel niet was/ben.
Alvast dank!
4 reactiesReagerenOerlemans22 december 2011 om 12:52ik denk dat je dat pas kan uitsluiten als het kindje er is met een DNA test. je kan namelijk zo niet zeggen van wie je het bent, vanwege het verschil maar van 12 uur.
Reagerenanoniem22 december 2011 om 18:35Ik zal je inderdaad maar niet meer vertellen hoe onverstandig het was 😉
Zoals ik uit je verhaal kan opmaken, kun je (helaas) echt niet zeggen van wie het zou kunnen zijn. Ik begrijp dat je er al het mogelijke aan gedaan hebt om hét juiste tijdstip uit te zoeken, maar hoe weet je of de eisprong die dag/uur is geweest? Daar kan gemakkelijk verschil inzitten, zelfs met ovulatietesten e.d. Dan gezien dat er maar zo’n 12 uur tussen beide heren heeft gezeten acht ik de kans zo ongeveer even groot in dat het van je vriend of van je jeugdliefde kan zijn.
Enige advies: http://www.dnasolum.nl/Soorten_vaderschapstesten Hier kun je op kijken of je eventueel in een vroeg stadium van de zwangerschap al een test zou willen laten doen.
Veel sterkte!
ReagerenAnoniem22 december 2011 om 19:50Bedankt voor de reacties. Helaas niet de antworden die ik graag gehoord had :(.
Er rijzen nu andere vragen op.
– Als er zaad van 2 mannen (waarschijnlijk, want ik weet nog steeds niet zeker of er wat voorvocht bij mij naar binnen is gegaan). Is het dan zo dat degene van wie het minste zaad is ook de minste kans heeft?
– Hoe groot is de kans dat je zwanger wordt van voorvocht via de vingers?
– En heeft de eisprong heel veel invloed op de bervuchting. Hiermee bedoel ik of het uitmaakt of hij bijv. net tussen de 2 “zaadlozingen” valt of juist er net voor of erna? Ik weet hoe lang zaadcellen etc. leven. Maar ben gewoon erg benieuwd of het grote invloed heeft.
Mijn gevoel zegt namelijk dat de kans klein is dat ik van mijn jeugdliefde zwanger ben. Dit omdat er misschien niet eens voorvocht bij mij naar binnen is gegaan. En omdat het zaad van mijn vriend veel meer zou zijn (en ook werkt want is ons 3e kind). Tevens zou, volgens bepaalde bronnen, het zo zijn dat verschillend zaad elkaar “kapot” zou maken. Tevens heeft de zaadlozing van mijn vriend een `boost´ gekregen omdat hij ook daadwerkelijk in mij kwam. Het enige is dat ik wel een orgasme heb gehad bij mijn jeugdliefde (wat een zuigende werking zou hebben).
Of zie ik nu iets over het hoofd?Alvast dank!
ReagerenAnoniem23 december 2011 om 12:57Nog even doorgezocht op andere sites en tot mijn grote geluk kwam ik het volgende tegen wat gestaafd wordt door 2 prof. Van voorvocht kun je NIET zwanger raken. Een hele opluchting dus. Jammer dat je alleen erg bang gemaakt wordt op verschillende forums dat je wel zwanger daar van kunt raken…… Het enige waar je wel zwanger van kunt raken is als je na de eerste keer dat de man klaarkomt en nog zaadjes in het volgende voorvocht kunnen zitten (als de man niet tussendoor plast).
Reageren