Zoeken Vraag het forum

ongesteld zijn en toch zwanger worden

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • anoniem

Hallo!

Ik had een vraag.
    Ik ben een maand geleden ongesteld geweest, maar op de laatste dag van mijn menstruatie hadden we seks. Echter niet veilig, mijn vriend zei dat dat geen kwaad kon. Uiteindelijk was hij niet in mij klaar gekomen, maar nu een maand later werd ik ongesteld en op de dag van het ongesteld worden had ik hevige steek in mijn buik, daarna bleek dat er donkerbruin verlies was. Daarna geen steken meer in mijn buik gehad of waar dan ook, terwijl elke keer als we het doen, dan heb ik wel eens steken omdat ik gewoon heel gevoelig ben, maar deze steek was erg pijnlijk. Het rare was, ik had gewoon een normale ongesteldheid. Donkerrood en ik bloedde gewoon twee/drie dagen (dus niet zoals de meeste innestelingen: bruinroze). Mijn vriend zegt dat je niet zwanger kan zijn als je ongesteld bent en seks hebt, maar toevallig had ik ergens gelezen dat dit wel kon en ik weet dat je ook van voorvocht zwanger kan worden.

Nu een week na mijn ongesteldheid heb ik een beetje last van mijn rug en we hebben het een keer gedaan (veilig) en heb ik zo nu en dan weer steken.

Ik heb verder nergens last van, geen misselijkheid, moeheid, duizeligheid of wat dan ook. Ik had ook gehoord dat je, als je denkt dat je zwanger bent je lichaam daadwerkelijk zwangerschapsymptomen kan geven en dat het ook te maken kan hebben met de extreme temperatuurwisselingen (dan is het weer 30 graden en dan weer heel koud). Al heb ik wel zo nu en dan een raar gevoel links in mijn onderbuik en heb ik rommelende darmen, maar daar heb ik altijd wel eigenlijk last van.

We willen dinsdag een test gaan doen, omdat we op andere dagen geen tijd hebben (werken en dergelijke).

Nu was mijn vraag, kan dit betekenen dat ik zwanger ben? Of kan het zoals, andere zeggen dat mijn lichaam doet alsof het zwanger is omdat ik daar over loop te stressen? (overigens komt het stressen ook door een hele hoop andere dingen). Kan het ook komen door de weerswisselingen? want sindsdien heb ik het en zou die steek in (mijn gevoel was het mijn blaas) buik innestelingspijn kunnen zijn terwijl het al een maand geleden was dat we het gedaan hadden?

Wie zou mij hier mee kunnen helpen? Ik hoop het!

2 reacties
    Reageren
    brenda A

alles kan natuurlijk, maar de kans dat je zwanger bent is wel heel erg klein.
    a. je hebt sex gehad tijdens je menstruatie, dan is er meestal nog geen eisprong, die is normaal gesproken tussen de menstruaties in. uitzonderingen zijn er wel, maar kleine kans dus.
    b. je bent alweer ongesteld geweest.
    je kunt als je straks overtijd bent testen, maar als je menstrueert kun je ervan uitgaan dat je niet zwanger bent.
    zou maar iets doen aan de stress, daar krijg je ook allerlei klachten van.
    groetjes, Brenda

Reageren
    anoniem

oke heel erg bedankt!

Kan het overigens ook kloppen dat dit soort dingen komen door weerswisselingen? (heb het wel al vaker gehoord van mensen dat je menstruatie raar kan doen als door extreme weerswisselingen (wat op dit moment het geval hier is)

Reageren
Reageer op: ongesteld zijn en toch zwanger worden
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.