- lekker14 december 2009 om 12:58
Hoi!
Vrijdag t/m dinsdag was ik ongesteld.
Maar die maandag had ik al sex met mijn vriend en
die hele week ben ik mijn pil vergeten.
Dus deze heb ik alle 4 tegelijk in genomen op een zaterdag.
maar op zaterdag / zondag nacht moest ik braken.
Ik heb gehood dat je in je 1e week het vruchtbaarst bent.
Is er een kans dat ik zwanger benGroetjes
2 reactiesReagerenZonnetje14 december 2009 om 14:45Jeetje lekker… je maakt er wel een potje van zeg!! Vrijen tijdens je periode van ongesteld zijn, lijkt me ook niet erg fris trouwens… maar goed, ieder zijn ding.
Ik neem ook aan dat je onveilige sex hebt gehad? Met condoom heb je én minder kans op zwangerschap én minder kans op sexueel overdraagbare ziektes… mocht je geen condoom gebruiken, aub ga dat wel doen!
Als je een hele week de pil vergeten bent, heeft het geen zin om in één keer alles in te halen. Je bent dan de rest van de maand [u]niet[/u] veilig en zult dus sowieso een condoom moeten gebruiken als je [u]niet[/u] zwanger wilt worden.
Je vruchtbare periode is in principe 2 weken voor je ongesteld wordt, maar als je de pil slikt is deze niet op die manier te bepalen. De pil zorgt normaal gesproken, bij goed gebruik, dat je geen eisprong hebt en het ongesteld zijn is ‘alleen’ een loze bloeding waarbij je baarmoeder zich schoonmaakt.
Dus, ja, de kans is wel aanwezig dat je zwanger bent. Hij is niet zo heel groot omdat je nog ongesteld was toen je sex had, maar hij is er dus wel.
Reageren
Mijn advies is; de rest van je pilstrip afmaken, netjes één per dag… als je sex hebt, veilig vrijen met condoom en als je in je stopweek niet na 6 dagen ongesteld wordt, een test doen voor zwangerschap.
Sterkte en succes.Laila14 december 2009 om 15:12Mee eens hoor Zonnetje, streng zijn. Je hebt nog zo iets als eigen verantwoordelijkheid!
Reageren