Zoeken Vraag het forum

pil vergeten hele week 1e week

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • lekker

Hoi!

Vrijdag t/m dinsdag was ik ongesteld.
    Maar die maandag had ik al sex met mijn vriend en
    die hele week ben ik mijn pil vergeten.
    Dus deze heb ik alle 4 tegelijk in genomen op een zaterdag.
    maar op zaterdag / zondag nacht moest ik braken.
    Ik heb gehood dat je in je 1e week het vruchtbaarst bent.
    Is er een kans dat ik zwanger ben

Groetjes

2 reacties
    Reageren
    Zonnetje

Jeetje lekker… je maakt er wel een potje van zeg!! Vrijen tijdens je periode van ongesteld zijn, lijkt me ook niet erg fris trouwens… maar goed, ieder zijn ding.

Ik neem ook aan dat je onveilige sex hebt gehad? Met condoom heb je én minder kans op zwangerschap én minder kans op sexueel overdraagbare ziektes… mocht je geen condoom gebruiken, aub ga dat wel doen!

Als je een hele week de pil vergeten bent, heeft het geen zin om in één keer alles in te halen. Je bent dan de rest van de maand [u]niet[/u] veilig en zult dus sowieso een condoom moeten gebruiken als je [u]niet[/u] zwanger wilt worden.

Je vruchtbare periode is in principe 2 weken voor je ongesteld wordt, maar als je de pil slikt is deze niet op die manier te bepalen. De pil zorgt normaal gesproken, bij goed gebruik, dat je geen eisprong hebt en het ongesteld zijn is ‘alleen’ een loze bloeding waarbij je baarmoeder zich schoonmaakt.

Dus, ja, de kans is wel aanwezig dat je zwanger bent. Hij is niet zo heel groot omdat je nog ongesteld was toen je sex had, maar hij is er dus wel.
    Mijn advies is; de rest van je pilstrip afmaken, netjes één per dag… als je sex hebt, veilig vrijen met condoom en als je in je stopweek niet na 6 dagen ongesteld wordt, een test doen voor zwangerschap.
    Sterkte en succes.

Reageren
    Laila

Mee eens hoor Zonnetje, streng zijn. Je hebt nog zo iets als eigen verantwoordelijkheid!

Reageren
Reageer op: pil vergeten hele week 1e week
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.