Zoeken Vraag het forum

1 dag overtijd

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • hallo

Ik ben gestopt met de anticonceptie,niet om zwanger te worden maar andere reden.
    Mijn menstruatie is de laatste 3 maanden ontregelt.
    In augustus was ik dagen overtijd en in september 3 dagen te vroeg, ik was ook in septemeber maar 1 halve dag tot 2 dagen dat ik bloed verloor en had veel oud bloed.
    Nu ben ik weer 1 dag overtijd en ik had vorige week hele gevoelige tepels.
    Dat is nu over en ik heb nu alleen hele gevoelige borsten.
    In september is wel 2 keer de condoom geschuurt hij is alleen niet klaar gekomen,we zagen het op tijd
    kan ik zwanger zijn?

bedankt voor jullie antwoord

10 reacties
    Reageren
    Zonnetje

Hallo,

Vervelend dat je cyclus zo ontregeld is, hoewel dat niet vreemd is na het stoppen met anticonceptie. Je lichaam heeft meestal even de tijd nodig om het weer zelf op te pakken.

Ja, de kans bestaat dat je zwanger bent, maar die is wel heel klein. Overigens is het niet heel gewoon dat je binnen een week al zulke duidelijke zwangerschapsklachten krijgt.

Toen ik stopte met mijn pilgebruik, merkte ik na een maand of 2 dat mijn lichaam veel heftigere reacties gaf. Ik had een gevoeligere buik, mijn borsten tintelden veel eerder en in de loop van mijn cyclus werden ze ook bijna een maat groter. Ik dacht toen ook zwanger te zijn, dat was dus niet zo, maar de gynaecoloog legde me uit waardoor het waarschijnlijk wel kwam.
    Ik zou nog een week of 2 afwachten en dan testen. Daarvoor is het nu nog te vroeg.

Sterkte, succes…

Reageren
    anoniem

ik ben sinds eind mei gestopt met de anticonceptie en toen was me menstruatie tot juli goed, na jullie niet meer en in september is die condoom gescheurd, dus het is niet 1 week geleden, het was om precies te zijn 12 september.
    Dat was een 8 dagen voor ik menstruatie zou krijgen, maar ik werd het 2 dagen eerder

Reageren
    Zonnetje

Nogmaals, ja, de kans is aanwezig dat je zwanger bent. Maar het hoeft niet. Je bent ontregeld, geef je zelf aan… maar het condoom is ook gescheurd.

Waarom doe je niet gewoon een test of stap je naar de huisarts voor advies? Voor ons is het ook gissen…

Reageren
    Arjan

Hai Zonnetje, dank je voor je heldere en duidelijk antwoorden!

Reageren
    anoniem

tuurlijk ben ik al naar de doktor geweest(die weet tenslotte meer dan geen doktors) en moet vandaag nog afwachten maar omdat ik me zorgen maakt wil ik er meer duidelijkheid hebben of het kan.

Reageren
    Merel

Na het stoppen van de pil is de menstruatie vaker ontregeld. In principe kun je zwanger worden, al is de kans klein, maar niet afwezig dus. Lees ook het onderwerp over [b]Ontpillen[/b] op: http://www.dokter.nl/forum/Zwanger-worden/4909-Ontpillen.html

Reageren
    ilona

hallo ik had een vraag ben vorige maand gestopt met de pil moest op 25 nov ongesteld worden ben dus 7 dagen overtijd ma de test zegt negatief….

is dit normaal? ben een beetje een stress kip ma maak me zorgen dat er wat anders is?

groetjes ilona

Reageren
    Zonnetje

Als je stopt met de pil, kan je lichaam even nodig hebben om de hormoonhuishouding zelf te regelen. Dit noemt men ‘ontpillen’. Je cyclus kan hierdoor anders zijn dan voorheen, je kunt symptomen krijgen zoals meer of andere afscheiding uit de vagina, gevoelige onderbuik, gespannen borsten, hoofdpijn, veranderde spijsvertering, pukkeltjes… sommige symptomen lijken in beschrijving op die van een zwangerschap, maar dat hoeft dus niet zo te zijn.
    Ontpillen duurt bij de ene vrouw 1 maand, bij de ander wel 12 maanden. Je zult even geduld moeten hebben.

Het kan natuurlijk altijd zo zijn dat je wel zwanger bent. Als je te vroeg test, kun je nog te weinig HCG-hormoon in je lichaam hebben (wat je alleen aanmaakt als je zwanger bent) waardoor een test negatief aangeeft. Ik zou nog zeker een week afwachten en dan opnieuw testen.

Pas als je een jaar actief zwanger probeert te worden en het lukt niet, kun je bij de huisarts of de gynaecoloog terecht voor verder onderzoek.

Je bent ‘pas’ een maand op weg. Leef gezond (jij en je partner), neem voldoende rust en wees geduldig. Laat je niet gek maken.

Sterkte!

Reageren
    ilona

bedankt voor je reactie… ik weet ook dat ik me geen zorgen moet maken maar stiekem doe ik dat soms ook toch wel…ma probeer er gewoon minder mee bezig te zijn..
    heb deze week nog een test gedaan voor de zekerheid maar was idd nog steeds negatief…

heb idd veel pijn in me onderbuik voornamelijk na het vrijen is dat ook normaal??

bedankt voor je reactie groetjes ilona

Reageren
Reageer op: 1 dag overtijd
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.