Zoeken Vraag het forum

Hoe lang kan sperma overleven buiten het lichaam?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • John (moderator)

nee

Anoniem

Dus geen mogelijkheid om zo zwanger te worden dus?

Reageren
    John (moderator)
    Anoniem

Laatste vraag, u zegt dat het zaad na maximaal 5 min dood / uitgedroogd is, maar het vocht droogt niet zo snel uit mocht het ergens terecht komen. Kan het niet zo zijn dat het zaad daarom langer overleefd?

Reageren
    John (moderator)

Nee het gaat dood

Reageren
    Maarten

Goedenmorgen hoelang leeft sperma als het in aanraking komt met water.
    Stel een vrouw is aan het douche en heeft sperma of voorvocht op haar hand, en spoelt dag gelijk af hoelang leeft het sperma?

Reageren
    Maarten

Je leest op de ene site dat het meteen dood is in aanraking met water en op andere sites staat dat het juist niet dood gaat?

Reageren
    John (moderator)

Volgens mij had je de vraag al gesteld en ook antwoord gehad in een ander topic

Reageren
    Anoniem

Kan sperma op een oppervlakte leven, zoals op de deksel van een prullenbak in de slaapkamer in dit warme weer? Hoelamg blijft de sperma leven? Ik heb de daad gehad en hoorde het weg in de prullenbak daarna kwam ik met mijn vingers tegen de prullenbak aan. Kort daarna was ik mijzelf aan het bevredigen en stopte ik mijn vingers in mijn vagina. Kan ik dan zo zwanger raken? Stel als er sperma aan de prullenbak zat?

Reageren
    John (moderator)

Zie de antwoorden over de deurklink in dit topic

Reageren
    anoniem

Beste John, Ik zie geen reactie over een deurklink in deze topic.

Reageren
    John (moderator)

Je hebt gelijk de deurklink staat in een ander topic hierover, maar de antwoorden die in dit topic zijn gegeven zij volgens mij duidelijk genoeg

Reageren
    Noetie

Als sperma op een handdoek komt en je wast deze op 30 graden kunnen dan de spermadeeltjes nog in een wondje komen?

Reageren
    John (moderator)

Nee, maar wat zou het probleem zijn als ze in een wondje komen? Sperma in een handdoek gaat sowieso meteen dood

Reageren
    Noetie

Dat het in de bloedbaan komt? Of spoelt weg in wasmachine ook op 30 graden?

Reageren
Reageer op: Hoe lang kan sperma overleven buiten het lichaam?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.