Zoeken Vraag het forum

Toch zwanger?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Benjamin

Hallo,

Afgelopen zondag heb ik sex gehad met mijn vriendin (beide 15 jaar). De condoom is tijdens het vrijen gescheurd, ik ben overigens niet klaargekomen. Nu waren we bang dat ik mijn vriendin heb bevrucht met voorvocht (want zaadcellen kunnen blijkbaar maximaal 5 dagen overleven), want 15 min daarvoor was ik voor het laats klaargekomen.

Voor de zekerheid hebben we ongeveer 18 uur daarna een morning afterpil gehaald en die heeft ze meteen ingenomen. Overigens was mijn vriendin tijdens de sex voor de 4e dag ongesteld.

Nu is mijn vraag, hoe groot de kans is dat ik haar toch, door het scheuren van de condoom, bevrucht heb.

Alvast bedankt voor de reacties!

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Tijdens de menstruatie kan ze niet zwanger raken

Reageren
    Benjamin

Volgens vele bronnen op het internet is het nog steeds mogelijk om iemand te bevruchten tijdens de menstruatie, door het overleven van de zaadcellen in combinatie met een vroege eisprong.

Is dit volgens u correct?

Reageren
    John (moderator)

Het is de vraag wat dat dan voor bronnen zijn .

Reageren
Reageer op: Toch zwanger?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.