Zoeken Vraag het forum

Help me ff aub

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Iemand ff me helpe ?

Hoi, ik heb zojuist de pil gekregen via de huisarts maar heb gezegt dat ik het voor me puisten wil gebruiken ipv voor ‘het’ te doen. Dus ik heb niet veel info over gekregen. Hoe moet ik de pil slikken? Elke dag zelfde tijdstip?? En avond of ochtend wat is het beste? En kan ik gewoon vandaag ermee beginnen ipv eerste dag menstruatie? Kan iemand me helpen en wat info erover geven?

10 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Jet beste is om de eerste dan van de menstruatie te beginnen en de pil iedere dag op een vast tijdstip in te nemen. Het maakt niet uit of dat ochtend of avond is

Reageren
    Help

Maar dus ik kan vandaag niet ermee beginnen? Want ben pas geleden ongesteld geworden dus zou nog wel duren tot me periode

Reageren
    Help!

Ik ga het officieel gebruiken voor het veilig te doen. Had alleen de smoes gebruikt voor acne. Dus ik wil eigenlijk meer info hoe je het gebruikt en of ik het zometeen kan inslikken ipv eerste dag menstruatie. Als ik nu inslik en na 7/8 dagen pas seks heb, ben ik dan beschermd ? Dus is het dan veilig?

Reageren
    John (moderator)

Je kunt dat wel doen, maar dan loop je risico op tussentijdse bloedingen als je de pil slikt

Reageren
    Help

Maar ben ik wel beschermd ?

Reageren
    John (moderator)

Nee dan ben je niet beschermd gedurende de eerste 2 weken van de strip. Dat is dus zinloos

Reageren
    Help

Huh maar ik hoor en lees op internet dat als je nu begint dat je dan 7 dagen niet beschermd bent en dat je na 7 dagen beschermd bent??

wat ik ook niet snap je mag toch tijdens je menstruatie niet de pil slikken maar moet wel op de dag van menstruatie beginnen ?

Reageren
    John (moderator)

als je voor de eerste keer met de pil start doe je dat op de eerste dag van de menstruatie. Dan ben je meteen beschermd en voorkom je later doorbraakbloedingen. als je tijdens de menstruatie tussen dag 2-5 begint, ben je na 7 dagen slikken beschermd. Begin je op een andere dag ben je de eerste 14 dagen niet beschermd door de pil, en heb je ook meer kans op doorbraakbloedingen tijdens het pilgebruik

Reageren
    Help

Maar wat ik niet snap is, de pil mag je niet slikken als je je menstruatie heb maar moetwel op die eerste dag beginnen? En kijk dit is de bijsluiter (waar staat dat je na 7 dagen beschermd bent) :

• Gebruikt u de pil voor het eerst? Begin dan op de eerste dag van uw <span class=”low-literacy-word” data-id=”101275″ data-title=”Menstruatie”>menstruatie</span>. Dan is de pil meteen <span class=”low-literacy-word” data-id=”101259″ data-title=”Betrouwbaar”>betrouwbaar</span>.
    • Begint u niet op de eerste dag, maar enkele dagen later? De pil is dan pas na 7 dagen <span class=”low-literacy-word” data-id=”101259″ data-title=”Betrouwbaar”>betrouwbaar</span>. Neem in de eerste week extra voorzorgsmaatregelen, bijvoorbeeld condooms.
    Reageren
    John (moderator)

Daar staat dan precies wat ik je ook geschreven hebt. Alleen geeft de bijsluiter maar 2 mogelijkheden.
    Beginnen op de eerste dag of enkele dagen later ( dag 2-5 van de menstruatie zoals ik al schreef)

Als je de eerste keer met de pil begint, doe je dat in principe altijd tijdens de menstruatie. Maar alleen als je ermee begint voor de eerste keer. Daarna niet meer

Reageren
Reageer op: Help me ff aub
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.