Zoeken Vraag het forum

Wel of niet zwanger?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Miki1985

Goedemorgen,

Ik hoop dat iemand misschien zijn ervaring of mening kan delen over onderstaande zodat mijn eigen situatie wat meer duidelijkheid krijgt.

Op 13 april heb ik mijn spiraaltje verwijderd (zonder hormonen) tijdens mijn menstruatie. In mei rond de 18de heb ik mijn menstruatie weer gehad. Ik heb altijd al een stipte cyclus gehad met een heftige menstruatie.
    Sinds eind mei voel ik me raar en heb ik veel zwangerschaps klachten. Ik ben best dun en sind eind mei heb ik ook echt een buikje terwijl ik normaal een plat buik heb. Elke maand heb ik heel kort (1 a 2 dagen) een bloeding maar niet heftig (bijna geen bloed) en ook geen buikkrampen.
    Zwangerschaps testen geven elke keer positief aan (licht streepje). Bloedtest was eerst negatief, 3 weken later toch wel een verhoogde waarde in mijn bloed maar een week erna weer niets.
    Ik heb nooit een miskraam gevoeld en voor mijn gevoel ben ik al sinds eind mei zwanger. Rond mijn menstruatie wordt alles minder qua symptomen en 1 week na de normale menstruatie (die er niet is) begint het opnieuw.
    Ik begin nu erg onzeker te worden en weet niet meer wat ik denken moet. De tests blijven een lichte streepje laten zien en ik voel me echt anders met alle bijbehorende klanchten (moe, overgeven, misselijk, pijnlijke borsten etc.).
    Kan het zijn dat ik toch zwanger ben ook al is het nog niet goed zichtbaar in mijn bloed? Mijn lichaam is namelijk altijd een beetje anders geweest. Ik heb te kort aan veel stoffen in mijn bloed en krijg om de 2 maanden injecties van vitamine B12 omdat mijn darmen niet goed functioneren.
    Ik weet niet meer wat ik moet doen en zeker omdat de klachten blijven aanhouden begint het erg vervelend te worden.
    Mijn huisarts zegt: als het niet meer in bloed te zien is dan heb je een miskraam gehad maar dan zou ik toch niet al sinds eind mei met deze klachten rondlopen. Of ik heb elke maand een vroege miskraam wat zou betekenen dat ik nu voor de 3de keer zwanger ben in een korte tijd.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

1 reactie
    Reageren
    Do

Een licht streepje is ook zwanger. Het is wel vreemd dat er dus blijkbaar soms geen positieve test is direct na de korte bloeding. Dan zou je idd een miskraam verwachten en daarna direct weer een nieuwe zwangerschap. Jij zelf weet of dat mogelijk is. Volgens mij kun je beter een verloskundige bellen, die weten precies hoe dat zit

Reageren
Reageer op: Wel of niet zwanger?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.