- Anoniem24 oktober 2013 om 20:22
Hallo allemaal,
Ik had 2 weken geleden een stopweek ingelast, wel een week eerder dan gepland, maar ik ben niet ongesteld geworden.
Ik wil hierbij wel zeggen dat ik mijn pil niet heel zorgvuldig slik. Ik en mijn vriend hebben wel gewoon seks gehad zonder condoom.
Maar nu maak ik me dus zorgen dat ik niet ongesteld wordt.
Wel heb ik wat ‘bloed’ verlies gehad maar dit was donkerbruin bloed en dat was maar heel weinig en aangezien ik normaal heftig ongesteld ben vind ik dat apart.
Ik heb een week geleden een test gedaan maar die gaf negatief aan, maar ik heb wel symptonen (gezwollen borsten, moe, veel veeel plassen)Moet ik nu op de zwangerschaps test vertrouwen ?
1 reactieReagerenTandor124 oktober 2013 om 21:40Het is goed mogelijk dat je menstruatie enigszins anders is en/of uitblijft omdat je eerder een stopweek hebt ingelast.Ook de opgezette borsten kunnen hierdoor worden veroorzaakt.
Het niet zorgvuldig nemen van de pil in combinatie met “onveilige” seks kan natuurlijk risicovol zijn.
Reageren
Je zwangerschapstest was negatief.
Ik zou nogmaals een test doen om zekerheid te krijgen. Uiteraard kun je daarvoor ook terecht bij je huisarts. Bij die gelegenheid zou je dan ook kunnen overleggen of een ander anticonceptie methode wellicht beter maar vooral veiliger is.