- Justwantto25 juni 2018 om 15:23
Helloo,
Op 5 maart heb ik mijn laatste anticonceptiepil geslikt, waarna ik mijn gebruikelijke 9 maart t/m 14 maart 5 dagen ongesteld was.
Daarna heb ik geen pil meer geslikt, omdat ik al jaren last had van allerlei rare klachten waar dokters en psychologen niet meer uit kwamen. Uiteindelijk besloot ik voor mezelf om mijn pil te stoppen, omdat ik wilde kijken of mijn klachten te maken hadden met mijn hormonen. En mijn man en ik staan steeds meer open voor het krijgen van een kindje en ik wil niet pas hoeven te stoppen met de pil op het moment dat we er voor de volle 100% voor gaan.
Sinds ik gestopt ben met de pil vrijen we half zonder en half met condoom. We beginnen zonder, eindigen met laat ik maar zeggen.
We zijn niet bang om zwanger te raken, althans, het is welkom, maar niet afgedwongen.
Uiteindelijk heb ik 2 maanden (april en begin mei) overgeslagen met mijn ongesteldheid, al voelde het een eeuwigheid. In die tijd had ik alle zwangerschapssymptomen die je maar kunt bedenken en heb bijna alle merken zwangerschapstesten gedaan.Allemaal waren die negatief, ondanks mijn gevoel en lichaam totaal het tegenovergestelde zeiden.
Uiteindelijk ben ik 20 mei t/m 24 mei ongesteld geweest, mijn gewende 5 dagen. Alleen er was 1 groot verschil. Ik heb amper last van buikkrampen gehad (met de pil zakte ik door de grond) én ik ben stukken minder ’troep’ verloren dan ik gewend was. Ik verloor een halve dag wat meer, maar enkel donker, bruin en écht heel weinig in vergelijking met wat ik voorheen verloor. Eerst had ik 2 grote (oranje) ob’s vol overdag, nu had 4x een klein topje van de middel (geel) ob’s bedekt en niet gevuld.
Misschien een wat vies verhaaltje, maar ik maak me dus een klein beetje druk, alleen weet ik niet waarom precies.
Ik ben 17 juni t/m 22 juni opnieuw ongesteld geworden, dus super netjes optijd en 1 dag langer dan voorheen, prima. Alleen wéér zo super weinig, geen rood bloed, amper slijm enzo. En af en toe ook een verschoning dat ik echt moest zoeken naar vulling zeg maar.
Ik kom nogal regelmatig bij de dokter en zie het niet zo zitten om met (opnieuw) zoiets vaags bij hem aan te komen. De testen zeggen negatief, mijn gevoel zegt positief, ik ben nu 2 keer ongesteld geweest, en zijn de meeste symptomen van zwangerschap wel wat minder geworden.
Wat zou het kunnen zijn dat ik zo weinig verlies? Zou het ondanks de testen toch kunnen zijn dat…?
Ik heb gelezen dat na het stoppen van de pil het bloedverlies juist wat erger is vaak dan wanneer je ongesteld wordt mét pil, omdat zonder de pil er écht schoongemaakt en opgeruimd wordt, en met pil het meer een schijnongesteldheid is.Wie kan me helpen? Zijn testen altijd te vertrouwen, en zo niet, vanaf hoeveel weken zou je toch écht wel een positieve test moeten hebben als het zo is?
En als dat het niet is… Wat kan het nog meer zeggen dat mijn ongesteldheden zo super licht zijn?
Ik hoop dat iemand me wat duidelijkheid kan geven, ik word soms echt gek van m’n eigen gedachten hierover.
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
25 juni 2018 om 18:48Ik zou met de klachten toch naar de huisarts gaan
ReagerenJustwantto26 juni 2018 om 00:17tandor, je bedoelt de klachten die ik hier beschrijf, gericht op de menstruatie?
de andere klachten kom ik namelijk regelmatig voor bij de huisarts namelijk, die weet ook niet echt raad ermee. Uiteindelijk.
Je hebt niet een mogelijke verklaring voor mijn vraag hierboven toevallig? ?
ReagerenJohn (moderator)
26 juni 2018 om 00:23Ik bedoelde de menstruatieklachten… Ik heb er zo niet meteen een verklaring voor.
Reageren