Zoeken Vraag het forum

Ovulatietest

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Ano

Deze maand zijn we voor het eerst begonnen met ovulatietesten (begin van t jaar niet meer gestart met nieuwe strip en sinds 3 maanden echt aan het proberen zwanger te raken). Ik houd me netjes aan de regels: 2 uur van te voren niets meer drinken, elke dag ongeveer rond dezelfde tijd rond 12:00 testen. Vandaag zou volgens mijn berekeningen mijn ovulatie moeten zijn, maar de test is nog steeds negatief. Wat moet ik doen als hij helemaal niet positief wordt? Ik gebruik Sensitest midstream.

6 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Je hebt wel regelmatige menstruaties? Je gebruikt de testen ook op de juiste dagen?

Reageren
    Ano

De lengtes van mijn cyclussen afgelopen maanden heb ik bijgehouden: Jan31 feb27 mrt32 apr30, mei27 (dat is niet de datum maar het aantal dagen dat het duurde). Ik zit nu op dag 14 en de test zou 24-48 uur van te voren positief moeten zijn. Ik ben een beetje voor het geval dit weer een iets kortere maand zou zijn, zaterdag begonnen voor het geval dat hij maandag of dinsdag al zou komen.

Reageren
    Ano

Als hij vandaag positief zou zijn, dan zou ik morgen of overmorgen mijn eisprong hebben en op dag 29 of 30 mijn menstruatie moeten krijgen, als het niet lukt.

Reageren
    John (moderator)

Je zou een vruchtbare periode moeten aanhouden van de 10de dag tot de 20ste dag van de cyclus. Daarmee is dan ook een vroege en een late menstruate gedekt.

Reageren
    Ano

Vandaag nog steeds negatief

Reageren
    Ano

En nog steeds. Woensdag heb ik een heeeel licht streepje gehad dus ik ga er maar vanuit dat dat hem was.

Reageren
Reageer op: Ovulatietest
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.