- Panda6 mei 2018 om 11:19
Beste, wij proberen zwanger te raken en heb reeds een vrij lange menstruatie gehad van bijna 2 weken. De eerste week was het zo goed als alleen maar lichtbruin bloed en heel weinig met zo nu en dan ook een dag zonder bloedverlies. Na ongeveer 7 dagen kreeg ik dan eindelijk heftiger bloedverlies en dit nam na 3 dagen af. Heb de paar dagen daarna slechts heel lichtroze bloedverlies gehad maar erg weinig. Sinds dat het menstrueren over is ben ik al erg duizelig alsof ik op een schommelende boot zit en kan soms bijna niet rechtop staan. Daarnaast blijf ik ook krampjes in mijn onderbuik houden alsof ik nog steeds mijn menstruatie moet krijgen terwijl het net over is. Ik heb de dokter gebeld maar uiteraard was deze weer afwezig en moet ik komende maandag nog maar een keer bellen. Herkent iemand dit? Zwangerschapstest was negatief en ovulatietest ook.
2 reactiesReagerenCatootje7 mei 2018 om 23:40Een langdurige menstruatie, bruin en roze bloed kan te maken hebben met een tekort aan progesteron, ofwel oestrogeendominantie. Zeker na pilgebruik kan dit verergerd zijn. Pilgebruik of andere hormonale anticonceptie zorgt tevens voor tekorten aan diverse vitaminen en mineralen, die juist belangrijk zijn voor je hormonen, waaronder zink en vitamine B. Op internet genoeg te vinden over hoe je de oestrogeendominantie kan aanpakken met evenwichtige voeding en aanvullende middelen. Gebruik zelf natuurlijke progesteroncrème.
ReagerenPanda8 mei 2018 om 12:46Ik gebruik geen anticonceptie meer sinds ruim twee maanden, had voorheen een koperspiraal. Heb momenteel al 2 weken last van duizeligheid en lichte krampen maar ovulatie testen geven nog negatief aan. Dit zijn de 2 weken na mijn menstruatie.
Reageren