- Dokelie19 augustus 2017 om 10:58
Hey iedereen, ik excuseer me nu al voor de zoveelste post van iemand doe tevergeefs zwanger probeert te worden.
In het kort mijn verhaal: op mijn 19 jaar door de pil zwanger geworden van mijn toenmalige vriend, ik denk nog steeds: wat moet ik wel niet vruchtbaar zijn, haha! Goed, alles is in orde gekomen en mijn flinke meid os intussen alweer 7 jaar! Mijn huidige vriend en ik zijn inmiddels enige tijd samen en hebben ons droomhuisje gevonden en helemaal klaar voor een tweede spruit. Na al enige maanden proberen (en een verloren vruchtje) had ik deze keer echt het gevoel dat het raak was! Alles had ik (en al een week voor de nod): opgezwollen buik, pijnlijke borsten, linea nigra!, eczeem, moodswings (x10), vaak plassen, krampen, winderigheid, constipatie (zo erg dat ik met tranen op het wc zat). En nu deze ochtend na 3 dagen overtijd te zijn en negatieve testen alom: een rode bloeding, out of nowhere! Ik kan het gewoon niet geloven, een week voor nod al zo van slag zijn gewoon door opkomende menstruatie?
Dus mijn vraag: heeft iemand hetzelfde meegemaakt en bleek die toch zwanger of zijn die verdomde duivels gewoon doorgekomen?
Voor we over ontpillen beginnen: ik heb geen pil gehad maar een mirena spiraal, en had mooi mijn cyclus van 27-28 dagen vanaf verwijdering…
4 reactiesReagerenJohn (moderator)
19 augustus 2017 om 11:09Alles had ik (en al een week voor de nod): opgezwollen buik, pijnlijke borsten, linea nigra!, eczeem, moodswings (x10), vaak plassen, krampen, winderigheid, constipatie (zo erg dat ik met tranen op het wc zat).
Een week voor de NOD, raak je eigenlijk pas zwanger (dan vindt namelijk pas de innesteling plaats) . Bovenstaande klachten kunnen dan nog geen zwangerschapsklachten zijn. Ik denk eerder dat het menstruatie klachten zijn geweest
Reagerendokelie19 augustus 2017 om 17:41Bedankt voor je reactie!
nou, ja, dat lijkt me inderdaad ook wel zo, maar de innesteling kan dan toch al hebben plaatsgevonden? En de progesteron enz moet toch ook een werking hebben in het lichaam? Vanwaar anders onze menstruatieklachten? Ik ben er na 8 jaar wel wat uit hoor, maar zo’n last heb ik nog nooit eerder gehad, vroeger dan bedoel ik. Die dingen zijn ineens in alle felheid de kop opgestoken en ik was er wat van onder de voet. Eczeem van uw menstruatie enz, ik krab nog altijd mijn armen en benen kapot, nog nooit van gehoord alleszins. De rest is wat in felheid afgenomen ondertussen…
Ik hoop dat dit een eenmalige premenstruele ervaring was 🙂
ReagerenJohn (moderator)
19 augustus 2017 om 18:04De innesteling zou eventueel kunnen, maar zwangerschapssymptomen kun je dan absoluut nog niet hebben.
ReagerenDokelie21 augustus 2017 om 12:27toch net twee positieve testen dus het zal dan toch wel kunnen zeker ?
Reageren