- Karin12 mei 2017 om 11:23
Sinds 1 januari 2017 gestopt met de pil. Uiteraard ongesteld geweest in de stopweek. Daarna ben ik na 38 dagen nog een keer ongesteld geweest. Nu zit ik op bijna honderd dagen en zijn we meerdere negatieve zwangerschapstesten verder. Ik maak me ongerust. Werkt alles wel goed genoeg voor een kindje?
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
12 mei 2017 om 12:01Ik denk dat het toch goed is om me de klachten naar de huisarts te gaan en een verwijzing te vragen voor de gynaecoloog.
ReagerenCatootje12 mei 2017 om 14:54Voor een goede hormoonwerking zijn allerlei stoffen nodig; vitaminen, mineralen, vetzuren, aminozuren en nog andere stoffen. bij tekorten daaraan kunnen problemen optreden met cyclus en menstruatie. Nu wil het geval dat pilgebruik zorgt voor een verhoogde uitscheiding van allerlei stoffen en zorgt voor een tekort aan zink, wat juist belangrijk is voor je hormonen.
Ook bevordert pilgebruik een toestand van oestrogeendominantie. Dan is het oestrogeen te hoog ten opzichte van het progesteron. Is bij te sturen met de juiste voeding en aanvullende middelen.
Ook kan het homeopatische middel pulsatilla helpen op je cyclus weer op orde te krijgen. Die tip kreeg ik van natuurgenezer Jaap Huibers, kan je evt op googlen. Normaal op dag één van je menstruatie één dosis pulsatilla D200 en dag 15 tm 21 pulsatilla D12. Omdat je nu niet menstrueert kan je ook bij nieuwe maan pulsatilla D200 gebruiken en vanaf volle maan een week lang pulsatilla D12. Heb zelf gemerkt dat dan je menstruatie als een klok gelijk ging lopen met nieuwe maan. Gaat nu alleen niet helemaal meer op omdat ik in de overgang zit.
Reageren