Zoeken Vraag het forum

ziekte verzuim door mex griep

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • walter

ik lag op bed toen remaz mij belde mijn vrouw werd gevraagd of zij mijn man wilden halen ik was zo ziek dat ik niet aan de telefoon kon komen mijn vrouw deelde dit mede, en zij werd beschuldig van ongeloof de volgende dag kreeg ik meteen een brief om te komen anders zou de werkgever hiervan op de hoogde worden gesteld mijn vrouw heeft gebeld met het verzoek om bij ons te komen omdat ik nog koorts had, dit was niet hun manier van werken ik vind dat deze {arbo dienst}weg moet ik ga dit alles met mijn werkgever bespreken.

3 reacties
    Reageren
    brenda A

walter, het is heel vervelend als je vindt dat je onheus wordt bejegend door een arbodienst, maar je moet ook begrijpen dat er heel veel misbruik wordt gemaakt van de Ziektewet.
    Op deze manier willen ze dat misbruik verminderen.
    Soms gaan ze daarin te ver, heb mensen weleens met een gebroken been, zo uit het ziekenhuis, langs zien hinkelen, wat natuurlijk niet nodig is, als je een brief kan tonen.
    Ook langs komen met Mex.griep is niet de bedoelling dus de medewerker kan dan beter even thuis langs komen. Dit kun je dus aankaarten!
    Jammer dat jij er nu het slachtoffer van bent, maar weet je, bijna niemand is te ziek om even iets door te telefoon te zeggen, met koorts, hevige hoestbuien of zelf stervende, even een hallo kan bijna altijd, vandaar de achterdocht denk ik.

beterschap, Brenda

Reageren
    Bart

Met flinke koorts mag je de deur uit, dus als je baan op het spel gaat en als je jouw geloofwaardigheid wilt staven, ga dan gewoon even langs en hoest een paar keer flink in zijn gezicht. Het kan in ieder geval geen kwaad als je de deur uitgaat met koorts. Als het echt H1N1 is, dan kun je misschien een mondkapje om doen als ze je echt willen zien, maar het beste blijf je dan toch liever even binnen om aneren niet te besmetten, maar dan kun je in ieder geval wel even bellen en het telefonisch uitleggen.

Reageren
    Anoniem

Bekijk de ontwikkeling van de Griep op Google FluTrends
    http://www.google.org/flutrends/nl/

Reageren
Reageer op: ziekte verzuim door mex griep
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.