- visje1239 september 2016 om 17:18
Beste Tandor.
Omdat afvallen dus niet lukt, had ik toch bloedonderzoek laten doen in overleg met de dokter. Schildklieren waren super, maar hebben ze antistoffen gevonden tegen Cmv.
Dit is door de assistente aan de telefoon door gegeven, de huisarts zou mij vandaag terug bellen. Natuurlijk weet ik niet wat het is en heb ik gegoogled.
Mijn enigste vraag hierover is ( dat kan waarschijnlijk alleen de dokter beantwoorden of juist niemand) is dat nu nog actief.. dat ik dus zo ontzettend moe ben? dat er antistoffen zijn gevonden, maar dat deze nu wakker is en later weer gaat slapen? Is dit na te gaan? En wat kun je er aan doen als dat zo is.. dat je toch weer fit wordt?
Ik sport gewoon 4 keer per week.. dus ik probeer gewoon in beweging te blijven!thnx tandor
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
9 september 2016 om 17:32Gezien je klachten kan het virus inderdaad nog actief zijn. Doorgaans ruimt het lichaam de infectie zelf ook weer op, maar dan kan wel even duren. En dan met je denken aan maanden tot 1 jaar. Er is in principe geen behandeling voor behoudens enkele uitzonderingen. Je zult je kichaam de tijd moeten geven de infectie op te ruimen en weer te herstellen.
ReagerenAnoniem9 september 2016 om 19:04.. Een jaar?? Owkeej..
Reageren
Maar rust is het beste medicijn? Nog tips?
Is het besmettelijk?John (moderator)
9 september 2016 om 21:06Rust en gezonde voeding is inderdaad heel belangrijk en zo’n beetje het enige wat je kunt doen.
Lees hier alles over cmv
Reageren
http://www.rivm.nl/Documenten_en_publicaties/Professioneel_Praktisch/Richtlijnen/Infectieziekten/LCI_richtlijnen/LCI_richtlijn_CMV_infectie#besmetting