Zoeken Vraag het forum

Cmv

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Jordy

Beste een een 2 weken geleden heeft mijn dokter vastgesteld dat ik cmv heb mijn milt en lever zijn vergroot nu mijn vraag is om dat ik hier totaal geen informatie over vind kan ik nog steed mijn blied en lever en nier en stamcellen doneren ondanks de cmv vriendelijkegroeten jordy

4 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Dat zou je beter kunnen navragen bij de bloedbank

Reageren
    Jordy

En mijn lever en nier kan ik dat nog doneren

Reageren
    John (moderator)

Ik kan je daar zo helaas geen antwoord op geven. Ik denk van wel. Je organen worden bij een donatie sowieso nog op ziekten e.d. gecontroleerd.  Kijk eens op: http://donatiewijzer.nl/orgaandonatie/wanneer-wel-donor-wanneer-niet/

Reageren
    Wende

Sorry ik kan je geen antwoord geven op je vraag. Ik wil wel even kwijt dat ik het heel bijzonder vind (in positieve zin) dat jij je druk maakt of jij nog donor kan zijn voor iemand anders (zelfs nadat je zou komen te overlijden, want een lever kan je toch niet doneren zolang je zelf nog leeft?) net nu er bij jou een ziekte is geconstateerd! De meesten zouden in jouw situatie zich alleen richten op hun eigen gezondheid. Is er een speciale reden dat je graag donor wilt zijn of ben je gewoon zo altruïstisch ingesteld? :)Ik googelde CMV net even, en ik wist helemaal niet dat dit virus zo vaak voorkwam!
    Cytomegalie (CMV) is een milde besmettelijke ziekte. Mensen krijgen het door een virus: het cytomegalovirus.

Zeker 4 tot 9 op de 10 mensen in Nederland hebben ooit een infectie met het cytomegalovirus doorgemaakt. De ziekte kan door bloedonderzoek vastgesteld worden.Ik hoop dat jouw klachten vanzelf over zullen gaan. En als 40 tot 90% van de mensen ooit besmet is geweest met dit virus, dan lijkt het me sterk dat ze al die mensen als donor zullen weigeren. Lijkt me alleen dat je geen donor kan zijn zolang je klachten hebt van het virus. Maar zoals hierboven ook al gezegd wordt kan je daarvoor het beste de bloedbank even bellen.
    Beterschap!

Reageren
Reageer op: Cmv
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

4 min leestijd

Acne bij baby’s: wat kun je doen?

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.