- Anoniem25 oktober 2015 om 17:19
Ik ben een meisje van 18 en heb nu ongeveer een jaar last van vermoeidheidsklachten.
Het begon met een keer moe zijn, maar dit heeft iedereen wel eens.
Echter ging ik steeds vaker zeggen dat ik moe was en dit begint al in de ochtend als ik wakker word, ookal heb ik gewoon 9 uur geslapen.
Vorig jaar zat ik in 5 havo, maar de vermoeidheid zorgt ervoor dat het leren heel traag gaat en lang duurt, waardoor ik vaak uren aan mijn huiswerk zit met als gevolg dat de vermoeidheid alleen maar toeneemt.
Ik moest mezelf door de toetsweken slepen en mijn cijfers daalde enorm vergeleken met voorgaande schooljaren op de havo.
Ook was vorig jaar na 5 uur school de concentratie op en na een volledige schooldag (= 8 uur les) kreeg ik soms huilbuien, omdat ik zo moe was.
’s ochtends is het erger dan ’s avonds en de ene dag erger dan de andere dag, maar het is wel bijna elke dag aanwezig.Ik heb het eindexamenjaar uiteindelijk niet gehaald en doe nu een paar vakken opnieuw, omdat ik dan minder op school zit en het aantal schooluren minder intensief is en ik alles dan wat rustiger aan kan doen.
Een maand of 3 geleden kreeg ik ook last van beide kuiten, het is geen pijn maar meer een zeurend gevoel wat niet de hele dag is maar ineens komt opzetten.
Na een paar weken hiermee te hebben rondgelopen ben ik hiermee naar de fysio geweest die constateerde dat ik last had van een te hoge spierspanning in mijn kuiten. Ik sport niet (loop wel elke dag een rondje), dus de fysio kon ook geen reden bedenken, waardoor het zou kunnen komen.
Na de fysio was het ongeveer 2/3 weken weg en daarna begon het zeurende gevoel weer opnieuw, alleen dit maal echter niet alleen in de kuiten maar ook in mijn bovenbenen (bovenop en aan de buitenkant) en dan met name het linkerbeen. Ik ben hiervoor weer naar de fysio geweest die keer alleen in mijn linkerkuit een hoge spierspanning constateerde.
Na 2/3 weken begint het zeurende gevoel echter telkens opnieuw vooral in mijn linkerbeen en soms lijdt het ontzettend af en is het om gek van te worden. Het is niet de hele dag, maar dan weer een paar dagen niet en dan weer 15 min tot een uur.Voor de vermoeidheidsklachten ben ik al naar de huisarts geweest. Deze vond een paar opgezette klieren in mijn hals en heeft bloed afgenomen en getest op onder andere pfeiffer.
Uit de bloedtest kwam niets. Toen teruggegaan naar de huisarts en zei vertelde mij dat ik roodvonk had waar ik antibiotica voor kreeg.
Omdat ik vermoeid bleef ben ik na 8 weken nogmaals teruggegaan en weer vond ze halsklieren en bleek ik bronchitis te hebben. Ze begon wel uit haarzelf over dat ze mij wilde doorsturen naar de internist als het niet beter werd, maar ik ben na de laatste keer niet meer terug geweest.Heeft iemand hetzelfde of enig idee wat ik eraan kan doen?
Het beïnvloed op sommige dagen echt mijn schoolprestaties.4 reactiesReagerenJohn (moderator)
25 oktober 2015 om 17:28Je had in ieder geval terug moeten gaan naar de huisarts en je laten doorverwijzen naar de internist.
Reageren
Dus op naar de huisarts en de verwijzing ophalen…Anoniem26 oktober 2015 om 00:21In ieder geval naar de dokter gaan. Het kan wel zijn dat je bepaalde tekorten hebt, zoals magnesium en vitamine B12. Magnesiumtekort kan een hogere spierspanning geven. Een tekort is overigens niet in het bloed te vinden.
ReagerenAnoniem3 november 2015 om 09:04Ik slik al een hele tijd magnesiumtabletten dus ik denk niet dat ik een magnesiumtekort heb en ik eet gevarieerd, maar ik kan wel eens langsgaan om het te vragen
ReagerenAnoniem7 november 2015 om 14:26Als het geen magnesium is dan weet ik het ook niet. Zou wel kunnen zijn dat je andere tekorten hebt maar dat zou je moeten laten uitzoeken.
Reageren