- channa123414 oktober 2013 om 06:15
Hallo allemaal,
Ik heb sinds enige tijd veel lichamelijke klachten. Ik zou beginnen bij het begin. Sinds maart dit jaar werd ik ineens heel erg moe, ookal sliep ik snachts de hele nacht en ging ik optijd naar bed. Als ik opstond had ik het gevoel dat ik de hele nacht wakker was geweest, toen kreeg ik ook erge hoofdpijn en had nergens geen zin in. Wou alleen maar slapen. Ik ben naar de ha gegaan… bloedgeprikt. .. kwam uit vitamine b12 tekort & een tekort aan foliumzuur. Toen kreeg ik twre keer in de week een injectie 1 maand lang en daarna werd het afgebouwd. Ik voelde me wel iets beter… nu krijg ik de injectie nog maar 1 keer in de 2 maanden. Ik merk dat ik weer heeel moe ben en hoofdpijn heb maar nu ben ik ook nog eens flink misselijk en licht in mn hoofd als ik loop dit is zo frustrerend allemaal. Nu wil ik graag vaker een injectie omdat het precies dezelfde vermoeidheid was als in februari maar dat vind de ha niet nodig. Het is echt een sleep want kan niks meer doen, een hele dag werken zit er nog niet eens in en dat terwijl ik pas 20 ben. Ik word er zo wanhopig en emltioneel van. Heeft iemand hier ook ervaring mee?
Groetjes
8 reactiesReagerenTandor114 oktober 2013 om 18:04Weet je wat er onderzocht is met het bloedonderzoek?
ReagerenAnoniem16 oktober 2013 om 14:57Ja op pfeifer, bloedarmoede vitamines te kort, ontsteking, vitamine b12 en foliumzuur. Ik ben echt bang dat het iets ergs is ik heb ook zo’n drukkend gevoel in mn achterhoofd en kan de hele dag wel slapen. Maandag maar eens een afspraak maken bij de ha of het misschien kan zijn dat ik vaker injecties nodig heb. Ik maak mezelf echt druk dat het ietw ernstigs is zoals een hersentumor…
ReagerenTandor116 oktober 2013 om 20:52Een hersentumor zal het wel niet zijn. Je geeft zelf al aan dat de klachten zijn toegenomen nadat de dosering van de injecties is verminderd.
Reageren
Dus inderdaad terug naar de huisarts.Anoniem18 oktober 2013 om 19:251x per 2 maanden is het minimale, maar de meeste mensen hebben meer nodig. Je moet zoveel injecties krijgen naar waar jij behoefte aan hebt. Verdiep je goed in vitamine b12 gebrek, meeste artsen weten er helaas weinig van en behandelen onvoldoende/niet.
ReagerenAnoniem20 oktober 2013 om 16:49Bedankt voor jullie reacties! Ik ga morgen een afspraak maken bij mn huisarts om eens even goed te overleggen hoe of wat. Heb al het een en ander gelezen en mijn lichaam geeft denk ik echt aan dat ik meer injecties nodig heb. Heb nu ook het gevoel of ik koorts heb zo’n naar gevoel op de huid terwijl mn lichaamstemperatuur normaal is.
ReagerenAnoniem23 oktober 2013 om 16:50Ik ben naar de ha geweest. Had ineens hoge koorts en opgezette klieren. Nu heb ik droe knobbels in mn linker hals en twee in mn rechter hals…. ik vertrouw het echt niet. Ze doen pijn als ke eraankomt en zijn klein op een na. Ze hebben bloedgeprikt. Als hey iets ergs zou zijn is dit dan in hey bloed te zien? Zoals lymfeklierkanker? Ze ha dacht aan pfeifer maar ik heb nu geen koort meer en ook geen last ban mn keel.
ReagerenTandor123 oktober 2013 om 21:19Ineens hoge koorts en opgezette klieren duidt eerder op een flinke infectie. Geen lymfeklierkanker.
Even de bloeduitslag afwachten.
ReagerenAnoniem25 oktober 2013 om 22:18Ze weten wat ik heb… heb dus pfeiffer bah maat ben in iedergeval gerustgesteld nu dat het niet iets ernstigs is
Reageren