Zoeken Vraag het forum

onverklaabaar afvallen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Cindy

hallo,

sinds een week of 4 val ik af zonder reden ik eet gewoon mijn normale maaltijden en mijn heerlijke tussendoortjes.
    voel me prima en ben energiek.
    slaap goed en sta niet op met een moe gevoel.
    ik ben ongeveer inmiddels 5 kilo kwijt en word gewoon mager.
    heeft iemand een idee wat hier aan de hand zou kunnen zijn?

groet Cindy

3 reacties
    Reageren

Onverklaarbaar gewichtsverlies wil zeggen dat u zomaar bent afgevallen, dus zonder dat u een dieet hebt gevolgd of meer bent gaan sporten.
    Gewichtsverlies is niet altijd een reden om u zorgen te maken; bij iedereen schommelt het gewicht wel een beetje. Bovendien is vermagering soms ‘verklaarbaarder’ dan u denkt. In een periode van stress (bijvoorbeeld door een verhuizing of ontslag) of verdriet (bijvoorbeeld een verbroken relatie) kunnen de kilo’s eraf vliegen.

Bent u binnen tien weken zomaar meer dan vier kilo afgevallen, ga dan naar uw huisarts.

Bron/Lees verder:
    http://www.kennisring.nl/smartsite.dws?id=58353

Reageren
    Cindy

dank voor de reactie.
    ik maak op het gebied van stress niets mee..gewoon best een relaxed leven, leuke baan enzo.
    ben nu na 4 weken al 5 kilo kwijt dus ik denk dat een doktersbezoekje een goed plan is…alhoewel dat tegen mijn gevoel indruist daar ik me gewoon lekker voel..
    in elk geval bedankt voor het reageren!

Reageren

Ach, beter een bezoekje teveel voor niets dan een bezoekje te laat, toch? Laat je weten hoe het verder gaat met je?

Groet

Reageren
Reageer op: onverklaabaar afvallen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.