Zoeken Vraag het forum

Ernstige vermoeiheid en allemaal vage klachten.

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • anne

heb ook van die klachten.
    ik ga niet snel naar een dokter. 2009 naar reumatoloog geweest na een gesprekje en oefeningen constateerde dr dat het geen reuma is?1. 2013 naar neuroloog na een gesprekje weer naar huis gestuurd met een pilletje. schiet er allemaal niets mee op.

me

Hoi Meisje88,

Je kunt bij de assistente een kopie van de bloeduitslagen vragen. Die krijg je dan gewoon mee. De referentiewaarden staan er ook op. Is je b12 onder de 350, dan kun je daar beter even wat informatie over opzoeken.

Reageren
    naomi

Hallo ik jeb een vraagje? Ik ben 26 kaar en ben extreem vermoeid sochtens als ik opsta ben ik na een half uur alweer zo moe en rond de middag 3 a 4 uur kan ik echt niet meer en dan heb ik echt behoefte aan slapen . Mijn lympfklier in me hals is wel heel dik ben 7 kerr bij de huisarts geweest en die laat elje keer maar bloedprikken op de normale standaard dingen. Toch heb ik het gevoel dat het niet klopt . Wanneer ik moe ben ben ik ook duizelug en soms zie ik dubbel of kan ik niet ver zien zo erg is mijn vermoeidheid kan iemand mij vertellen wat ik kan doen of vrahen aan mijn huisarts want dit bekemert mijn dagelijkse bezigheden

Groetjes naomi

Reageren
    Sas

Hallo allemaal,
    Ik heb hetzelfde, 24 jaar, al 1,5 jaar moe, duizelig, licht in hoofd, trillende handen, soms hoofdpijn, pijn op borst en ga zo maar door.
    Ik heb allerlei bloedonderzoeken bij huisarts en internist laten doen, komt niks uit. Ik heb homeopatie, bioresonantie, chinese therapie, natuurgeeskundige therapie gedaan maar nog niks lijkt echt te helpen of uberhaupt een oorzaak te kunnen vaststellen. Iedere keer weer begin ik vol moed en hoop aan de therapien maar niks heeft effect. Ik vind het onbegrijpelijk….dat er zoveel mensen met zulk soort klachten zijn maar dat er geen duidelijke oorzaken zijn. En inderdaad het is jouw probleem en niet van de artsen, je moet zelf overal achter aan en alles uitzoeken en vragen. Plus iedereen in je omgeving denkt er weer iets anders van. Gelukkig heb ik veel fijne mensen om me heen.
    Het kan van alles zijn en dat maakt het moeilijk. Ik heb ooit pfeiffer gehad (niet gevoeld maar heb antistoffen) en cmvvirusantistoffen, ik ben op lyme getest, heb vit b12 shots gehad, ik volgde 3 maanden candidadieet met pillen, druppels en suplementen, heb darmspoelingen gedaan. Ik heb ook een hartfilmpje gehad, ben bij n arboarts onder behandeling want ik werk niet meer volledig, en haal me soms ook van alles in mn hoofd wat het kan zijn.
    Nu ben ik bij iemand die denkt dat het glutenallergie kan zijn, dus dat gaan we nu onderzoeken en glutenvrij eten. Wat zij ook zegt is positief blijven denken (en ik weet heeeel goed dat is zoveel makkelijker gezegd dan gedaan want ook ik voel alle frustratie, boosheid en verdriet omdat je lichamelijke klachten je leven volledig beheersen) maar ik geloof wel dat het helpt. Tegen jezelf zeggen dat je doodmoe bent en het niet meer weet, maar dat je erin gelooft dat je lichaam de kracht bezit om hier weer sterker uit te komen!! Dus geef niet op en blijf zoeken, net zolang tot je iets gevonden hebt en tot het helpt, dan doe ik dat ook! Het is “fijn” te lezen dat ik niet alleen ben hierin, veel sterkte allemaal!

Reageren
    krisje

Hallo,
    Ik heb dinsdag een EMG onderzoek… Ben bij een neuroloog geweest en ik weet helaas nog steeds helemaal niets! Dat wordt afwachten dus, hoop echt dat er iets wordt gevonden.
    Heb geen carnaval kunnen vieren, binnenkort heb ik gala en op deze manier wordt dat ook niets, echt balen!

Reageren
    Hessel

Sport er ondertussen iemand van jullie? En met sporten bedoel ik een echt actieve sport waarbij je goed zweet. Mijn idee is dat er een hoop mensen zijn die door een verkeerde houding bepaalde blokkeringen in spieren etc krijgen en afvalstoffen opbouwen in het lichaam. Wij zij van origine niet gemaakt om alleen op onze kont te zitten. Ikzelf merk dit als ik bijvoorbeeld een week of drie niet heb gesport door bijvoorbeeld vakantie, ook dan heb ik last van allerlei wazige klachten, spieren die vast zitten, wel slapen maar niet uitgerust wakker worden. Wanneer ik weer begin met sporten voel ik eigenlijk binnen twee tot drie keer verbetering.

Ik zeg niet dat dit bij iedereen helpt maar ik geloof dat hier zeker mensen bij zitten die baat kunnen hebbben bij sporten. Begin gewoon met hardlopen(schema hardlopen hartstichting) en ga daarna iets echts actiefs doen(kickboksen, wielrennen)

Reageren
    Anoniem

Beste Hessel,

Ik heb ook al langere tijd last van extreme moeheid en ben pas 25 jaar. Ik heb dan niet echt pijn in mijn lijf verder. Maar merk dat ik om 15:00 uur echt kan gaan slapen zo moe ben ik en als ik s’avonds thuis kom ik eigenlijk niet meer zoveel kan doen. Nu ben ik samen met mijn vriend een soort van dieet gaan volgen. Het bestaat voornamelijk uit het drinken van groene shakes, dit omdat wij beiden erg weinig groenten lusten en dus ook niet eten. Door deze shakes krijgen we toch onze juiste hoeveelheid vitamines en mineralen binnen. Daarnaast sport ik ook, ik fiets elke dag naar mijn werk, en in de avond sport ik 2 á 3 keer in de week. De moeheid word hier niet minder door. Ik merk dat ik tijdens het sporten veel minder aankan als een aantal jaren geleden. Mijn spieren lijken ook veel sneller te verzuren. Als je al zo moe bent als de meesten hier beschrijven is het al erg moeilijk om je hiertoe te zetten. Helemaal als je dan merkt dat je na een 20min sporten helemaal total los bent.

Dames ik hoop echt voor jullie dat jullie een oplossing voor jezelf vinden of dat er een uitslag komt. Ik heb het zelf al een beetje opgegeven al die onderzoeken ed. Ik ben, moet ik zeggen erg positief over me shakes en probeer minstens 30min per dag te bewegen. Heel langzaam maar zeker kom ik er wel zo.

Gr Soraya

Reageren
    Sabriyah

Meisje88,

ik vroeg me af hoe het inmiddels met gaat?

Reageren
    Sandra

Ik denk zelf meteen aan MS. Heb je inmiddels een diagnose? Hoe gaat het nu met je?

Reageren
    Jan

Al eens een onderzoek gedaan naar coeliakie ook wel bekend als een glutenallergie.

Bij mij zijn ze hier achter gekomen via een maagonderzoek.

Bloedtesten en darmonderzoek wezen niets uit.

Ik blijk dit toch al wel van jongs af aan te hebben, maar vroeger was het zo dat als een arts niets kon vinden dan zat het tussen je oren, dus soms in second opiniun ook wel eens goed.

Succes

Reageren
Reageer op: Ernstige vermoeiheid en allemaal vage klachten.
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.