- Loesje27 augustus 2012 om 19:51
Ik heb al sinds jaar en dag last van hypotheroide ( te traag werkende schildklier) Hiervoor ben ik al een keer van 0,025 mg naar 0,1 mg gegaan. Ondanks dat heb ik vaak last van
– duizeligheid ( omhoog komen na bukken, zelf als ik op een schommel zit)
-misselijk na het eten
– last van buikpijn, altijd diarree ( waarschijnlijk door de medicijnen icm een overgevoelige darm)
– extreme vermoeidheid soms gepaard met lage bloedsuikerEr is nooit wat uitgewezen verder, maar wil nu eindelijk wel eens weten wat het is.
Wat het niet is is in iedergeval suikerziekte,hier ben ik al vaak op getest.
bloedarmoede is het ook niet en een ijzer te kort ook niet.Wie kan me verder helpen?
2 reactiesReagerenGus28 augustus 2012 om 15:25Dag Loesje,
Reageren
De symptomen die je beschrijft corresponderen inderdaat met een hypotheroide.
Krijg je wel voldoende Jodium binnen? OK, in de “ontwikkelde” landen doet zich een tekort aan jodium eigenlijk nooit voor, maar toch.
En wat bedoel je met “van 0,025 naar 0,1mg gegaan” ?
Ook een zwangerschap kan bijdragen tot hypotheroide.
Ik hoor wel van je,
GusLoesje4 september 2012 om 11:47Hallo Gus,
De vermoeidheidsklachten kwamen vaak ook van mijn hypotheroide. ik wordt regelmatig gecontroleerd ( 1 x per 3 maanden.) 1 keer was het niet goed en daardoor ben ik omhoog gegaan met de dosis naar 0,1 mg medicijnen.
Over een tekort aan Jodium heb ik nog nooit gehoord. Wel hou ik erg van zout eten. Bij mijn weten ben ik niet zwanger, aangezien ik een vrij zware pil gebruik en regelmatig ongesteld ben.
Heb vandaag ook urine ingeleverd bij de dokter, om blaasontsteking ook uit te sluiten.
Gr. Loesje
Reageren



