- Mike15 juni 2025 om 18:10
Ik ben ongeveer 6 weken geleden onwijs ziek geweest een flinke groep waarbij mijn holtes verstopt zaten, koorts en spierpijn. De griep ging uiteindelijk over en ik voelde me weer goed. Maar ik blijf onwijs vervelende klachten houden zo ben ik elke ochtend tot einde middag onwijs moe, van gapen tot ogen die soms bijna dichtvallen terwijl ik toch 8 uur slaap per nacht, daarnaast houdt in spierpijn in mijn onderrug en heb ik af en toe een drukkend gevoel op mijn borst. De huisarts heeft al een longfoto laten maken maar kon geen resten vinden van bijvoorbeeld een longontsteking. Zijn er meerdere mensen die onwijs moe zijn na een griep virus? En houdt dit bijna 6 weken aan? (tijdens de griep heb ik getest op covid en die was negatief) ook heb ik een HIV zelftest gedaan op 12 weken en die was ook negatief.
6 reactiesReagerenJohn (moderator)
15 juni 2025 om 18:28Van een echte griep kan het idd zo zijn dat het herstel wat langer duurt. Dat is vooral afhankelijk van de gesteldheid van je afweersysteem.
ReagerenMike22 juni 2025 om 17:59Afgelopen week bij de huisdokter gewest en bloed geprikt op ontstekingswaarde en bloedbeeld hier kwam niets geks uit. De spierpijn blijft echter aanwezig vooral in mijn rug, kuiten en armen. Het is vooral een stijf gevoel, daarnaast ben ik onwijs moe al weken, het gevoel dat zelfs na een nacht slapen je ogen rond 11:00 uur in de ochtend alweer zwaar zijn is niet fijn. Zijn er meerdere mensen die zo lang na een griep nog klachten hebben, het is inmiddels 5 weken sinds ik eigenlijk hersteld ben van de griep. Ik heb mijn huisdokter gevraagd om op meer virussen te prikken maar daar stond zij niet echt enthousiast tegenover. HIV gaf volgens haar meer klachten en hield niet zo lang aan, EBV (Pfeiffer) zal niet kunnen omdat ik dit 13 jaar geleden heb gehad, en andere virussen waren volgens haar niet echt zinvol?
ReagerenJohn (moderator)
22 juni 2025 om 18:27Het herstel van een griep kan behoorlijk variëren, afhankelijk van je gezondheid, leeftijd en hoe zwaar je het virus te pakken hebt. Over het algemeen:
Reageren
– De ergste symptomen, zoals koorts, spierpijn en vermoeidheid, verdwijnen meestal binnen 3 tot 5 dagen.
– Toch kan het tot 1 à 3 weken duren voordat je je weer helemaal fit voelt.
– Bij sommige mensen, vooral als ze al een verminderde weerstand hebben, kan het herstel zelfs langer duren.
Rust, voldoende drinken, gezond eten en het vermijden van stress zijn essentieel om je herstel te versnellen.
Daarnaast zou het kunnen zijn, dat je opflakkering krijgt van het EBV virus. Dan krijg je vergelijkbare klachten als bij de ziekte van \pfeifferMike29 juni 2025 om 17:42Dank John,
Het duurt inderdaad wel erg lang. Vooral de spierpijn vind ik heel erg vervelend. Een soort gesloopt gevoel. Ook zijn sinds gister mijn lymfeklieren en mijn nek en oksel iets pijnlijk. Toch kwam uit het bloedonderzoek niets.
ReagerenJohn (moderator)
29 juni 2025 om 17:46Bespreek het opnieuw met je huisarts als je er ongerust over bent
ReagerenWillem17 juli 2025 om 17:34Ik heb nu al 2 weken last van spierpijn in mijn armen, benen en schouders. Daarnaast zijn alle vingerkootjes stijf en gevoelig.
Reageren
Daarnaast ben ik in de middag heel erg moe en terneergeslagen. Uit bloedonderzoek naar Lyme en organen zijn geen afwijkingen gezien. Misschien heeft iemand ervaringen. Kan 4 aug naar arts en kijken dan wat te doen.